Al llistat de les sortides amb nens petits
Excursió al Camino Antonio

Durada: 5 hores
Edat recomanada: + 5 anys
Punt de sortida: Pla de la Basurta
Com arribar-hi: De Benasc, Osca, surt una carretera cap al nord, en direcció a França tot i que no conecta. Una mica abans d'acabar-se, surt una carretera estreta que passa per l'antic hospital (avui hotel) de Llanos del Hospital. Seguim sense desviar-nos fins al pla de la Basurta. Excepte els mesos d'estiu que hi ha un autobús que fa la ruta, es pot arribar en cotxe particular.

Pla d'Aigualluts i Aneto al fons. Setembre 2002

Primer hem de pujar (1 hora) fins al refugi de la Renclusa (C.E.C.). Allà no hem d'enfilar la vall cap al sud (Aneto i Maladeta) sinó anar cap a l'est, cap al Coll de la Renclusa (2.290 mts i punt més alt de la ruta). El camí de baixada ens portarà als Plans d'Aigualluts. Veurem a sobre nostre el glaciar i el cim de l'Aneto, si els núvols ens deixen.
El camí de baixada s'agafa seguint el riu de la Renclusa (ara cap al nordoest). Primer de tot passarem per la cascada i el Forat d'Aigualluts. Espectacle formidable en què les aigües desapareixen de la nostra vista. Tornen a sortir als Ulls de Joeu, a la Vall d'Aran, un itinerari que també figura en aquest recull de rutes.