Al llistat de les sortides amb nens petits
Excursió a la Creu de Gurb
A l'anterior
Al següent

Situació: Gurb, Osona
Alçada final: 843 mts
Durada: 1 hora i 10 minuts
Edat recomanada: 4 anys
Punt de sortida: Església de Sant Andreu de Gurb
Com arribar-hi: Quan s'està voltant Vic per la C-17 s'agafa la sortida de Gurb, i dalt al pont agafem a l'esquerra direcció Sant Bartomeu del Grau. Desprès de la zona esportiva hi ha el trencall que porta a l'església on deixarem el cotxe.

Un cop deixat el cotxe baixarem per la rampa que hem pujat amb el cotxe, i entre mig d'uns arbres hi ha la marca del PR, on comença un corriol, enfront una mica a la dreta de la rampa de baixada. Hi ha un cartell que indica Sant Roc. Seguint les marques del PR. anirem cap a Creu. Abans passarem per la ermita de Sant Roc, si teniu sort potser està oberta. Continuarem fent un camí no gaire costerut fins a la base de la muntanya. Aquí el camí s'enfila i fent llaçades ens porta ben a prop de la Creu. El camí es dur, sobretot si ha plogut fa poc, la rampa es important i el terra rellisca tot i que estigui sec. Res de perillós ja que es al mig del bosc. Esbufegant ens trobem un camí que ve per la dreta. Tirem a l'esquerra i tenim dues opcions, grimpar pel camí mes directe o voltar el turó fins al final i pujar pel camí que ve de l'altre cantó de la creu. Per aquest últim continua el PR. Per tornar, cal desfer el camí.

OBSERVACIONS
La vista des de la Creu és espectacular, es veu tota plana de Vic a tocar. Enfront les Guilleries i el Collsacabra, Cabrera i Aiats. A la dreta el Montseny i a l'esquerra els Pirineus. Es pot fer el PR circular, però la durada es de 5 hores aproximadament.