Al llistat de les sortides amb nens petits
Excursió a la Grevolosa
A l'anterior
Al següent

Situació: Sota la Collada de Bracons. Osona
Alçada final: 950 mts
Desnivell: 100 mts
Durada:
40 minuts
Edat recomanada: A partir de 3 anys.
Punt de sortida: Pista del Güell, entre el Güell i el Prat de la Vola
Com arribar-hi: Des de la C-17, passat Vic venit del sud, anar en direcció Torelló - Sant Pere de Torelló. Passat Sant Pere es continua per una sinuosa carretera fins a Sant Andreu de la Vola on la carretera comença a enfilar-se. Just en aquest punt comença una pista que passa per sobre el famós túnel de Bracons i desprès de passar uns quants ponts sobre el riu Fornes, s'arriba al Güell una casa rural amb cavalls. Just passat el Güell la pista fa un giravolt fort a la dreta. Aquí es deixa el cotxe. Es veu la casa del Prat de la Vola. Es recula uns metres, pocs per la pista i es veu un vaquer. Aquí comença el camí, ample mes endavant però que des de la pista queda amagat i a nosaltres ens va costar de trobar.

Bosc de la Grevolosa
Principi de tardor 2007

Un cop travessat el vaquer la pista es ample, fins i tot un 4x4 podria fer el camí en molts trams. S'enfila de forma suau fins un pla ample en que s'estreny. Tot i això per fer-ho a peu, prou ample. Sense cap complicació s'arriba al bosc de la Grevolosa i a la font de la Grevolosa.

OBSERVACIONS

Excursió molt indicada, sobretot a la tardor. La fageda és impressionant, amb uns arbres molt espectaculars. L'espectacle de llums i colors val molt la pena. Aquest és el recorregut que vam fer nosaltres d'anada. Es pot fer circular, però nosaltres ho vam intentar, ens vam perdre, cosa gens rara en nosaltres I vam haver de recular a l'alçada de l'església de Sant Nazari i desfer el camí.
Altres opcions per arribar a la Font de la Grevolosa:
Una alternativa és baixar des de la Collada de Bracons, al mateix punt on es deixa el cotxe del camí del Puigsacalm. Aquí el pendent és mes fort, res important però.
Una altre opció és agafar un camí que surt de la carretera que puja de Sant Andreu de la Vola fins a la Collada de Bracons. Costa de trobar el punt de sortida.