Al llistat de les sortides amb nens petits
Excursió al Salt de la Minyona
A l'anterior
Al següent

Situació: Entre Folgueroles i Vilanova de Sau
Alçada final: 858 mts
Desnivell: 250 mts
Durada: 3 hores anada i tornada
Edat recomanada: 5 anys
Punt de sortida: Després del Pont del Vent, a la Crta. De Folgueroles a Vilanova de Sau
Com arribar-hi: Com arribar-hi?: C-25, direcció Girona desde Vic, agafar la sortida de Calldetenes, i Sant Julià de Vilatorta, després cap a Folgueroles i abans d'entrar al poble agafar direcció Vilanova de Sau i el Pantà de Sau. A un parell de km. després de trencar cap a Vilanova de Sau hi ha un revolt tancat i després un pont, just després del pont comença una pista a mà esquerra, la seguirem sempre agafant el primer trencant cap a l'esquerra fins que en una cruilla hem de trobar en un arbre les marques d'un PR. deixem el cotxe on podem.

Un cop hem deixat el cotxe, seguim sempre les marques del PR que ens acompanyaran quasi tot el camí d'anada. Primer començem per una pista en mal estat pel cotxes i de bon fer a peu que va pujant sense gaire dificultat. De sobte arribem a un cruïilla de camins i hem d'estar al cas, trencar cap a la dreta, seguint sempre les marques del PR. El camí es converteix en un empedrat, es comenta que era un camí romà o un camí ral. El camí puja en mig del bosc. Al cap d'una estona arribem al Masgrau, una casa de pagès que el dia que vam anar nosaltres hi havia dos cavalls. Després del Masgrau el camé es bifurca i no hi ha marca del PR, agafem el de sota i de seguida tornem a trobar les marques. Desde Masgrau es veuen unes antenes de TV. És la part alta del nostre itinerari. Comencem a davallar una estona fins que trobem una altre cruïlla que ens marca diversos camins, nosaltres seguim el PR i tornem a pujar per una pista en bon estat que ens porta a dalt de la carena que separa vers Vilanova de Sau. Si mirem entre mig dels arbres la vista ja és molt bona. Aquí a dalt de la carena ens trobem una pista asfaltada o pavimentada. L'agafem a la dreta seguint les marques del GR-2. Aquestes marques -vermelles i blanques-, després d'unes quantes curves en forta pujada i de passar per la casa dels Munts, que té a darrera les antenes, ens porten fins a un mirador, és el Salt de la Minyona. Les vistes són impressionants, la alçada també, fa vertigen aproparse a la barana. El camí continua davallant per la pista asfaltada. I tot i que de seguida que sortim del mirador trobem que el GR-2 trenca cap a l'esquerra, nosaltres seguim davallant per la pista fins que trobem el camí que venia del Pont del Vent i trencant cap a la dreta en pocs metres enfilarem nou cap al cotxe.

OBSERVACIONS
Aquesta excursió té molt bones vistes sobretot si el dia és clar i no hi ha calitxa o boira a l'hivern. Per un cantó podrem veure el la plana de Vic, per un altre cantó els cingles de Tavertet, una mica del Pantà de Sau, Vilanova de Sau ens cau als peus, les Guilleries i cap a la dreta tot el Montseny amb el Matagalls i les Agudes que es veuen perfectament. Es pot completar la sortida visitant el Pantà de Sau, i per dinar tant a Vilanova de Sau com a Folgueroles es pot fer un bon apat.