En bici..., i en multitut
1 de maig de 2005: carretera de les Aigües. Collserola
A l'excursió de la Serra d'Ensija
A la següent excursió: Carlit

No ho semblarà per les fotos però aquest passeig de diumenge al matí (tot i que hi havia mani convocada pel dia del Treball), estava apestat de gent. Uns caminant, altres amb cotxets de nen, en bici, en cotxe pels trams on es pot anar perquè hi ha cases, corrent....

Està bé per fer la primera iniciació, relativament curt, molt poc desnivell i obert de vistes. Almenys fins que s'arriba a l'encreuament de la carretera, no hi ha problemes d'aigua. Després si, no hi ha.

PREPARATS... SORTIM... DESCANSEM

ESMORZEM I BEBEM

Tot i la calitxa, les vistes de Barcelona érem molt maques

Carretera de les Aigües, 18 kms

Barcelona. S'ha pujar fins al final de l'avinguda del Tibidabo, allà on acaba el Tramvia Blau. Deixem enrera el funicular i el restaurant (plaça del Dr. Andreu) i seguim per la carretera (carrer Manuel Arnús), amb molta cura que sempre hi ha molts ciclistes. Al cap d'uns 750 mts s'arriba al pla de les Maduixeres (corva molt pronunciada a la dreta i aparcament a l'esquerra). Allà deixarem el vehicle.

Pla de les Maduixeres

Mirador dels Xiprers

ESMORZAR

Area dels Miradors

Pla de les Maduixeres

---

Passeig gairebé pla de 18 quilòmetres de longitut total. No hi ha pèrdua. La pista és àmpla, hi ha un munt de gent que la va seguint i es té una magnífica vista sobre Barcelona que va canviant a mida que s'avança en l'itinerari. El vam seguir del llibre "En bicicleta per Barcelona i rodalia", de Joan Portell i Leonor Setén:

0 km * Situats al costal del cadenat que barra el pas als vehicles de motor, inicieu la pedalada per la carretera, sempre paral-lels a un enreixat metal-lic.

0,3 km » Creueu les vies del funicular del Tibidabo i arribeu a un trencall just al costat d'un edifici de la Societal General d'Aigüies de Barcelona. A la dreta s'ascendeix cap a Vallvidrera, el Tibidabo i I'ob servatori Fabra. A I'esquerra, per on seguiu, la pista planeja i segueix el carrer de la Font del Raco, tal com indica un rètol.

1,24 km » Deixeu una pista a I'esquerra que neix en aquest punt. A partir d'aquf, trobareu diverses fonts als km 1,57 i 2,46.

3,2 km »Torneu a trobar un cadenat que marca la fi de la prohibició de circular vehicles de motor. A la vostra esquerra deixeu una pista que baixa.

3,43 km * Arribeu a un tram encimentat on, a la dreta, hi ha la pista de la font del Mont. Continueu planejant entre cases de Vallvidrera. Al cap de 170 m deixeu dos trencalls, un a I'esquerra, que baixa cap a I'estacio Peu del Funicular, i un a la dreta, anomenat camí Bosca.

3,87 km » Creueu el funicular de Vallvidrera on, recentment, han instal-lat un baixador.

5,12 km » Arribeu a la carretera de Vallvidrera. A I'esquerra deixeu el camf de la Gírgola i el camf del Carrilet i seguiu, durant un curt tram, la carretera. Si ho desitgeu podeu circular per la vorera dreta, ja que al cantó de muntanya hi ha prou espai per a no haver de transitar pel carril dels vehicles de motor.

5,26 km * A la vostra dreta enllaceu de nou amb la continuacio de la carretera de les Aigües. Com en la resta del recorregut, la pista continua en bon estat i planeja durant tot el trajecte.

6,2 km *Trobeu un petit nucli de cases que formen la part mes alta del barri de Can Caralleu. Deixeu el camí de la Lliça a la vostra esquerra i continueu sempre recte.

8 km » Despres de passar per sola d'una Iínia d'alta tensió, arribeu al mirador dels Xiprers sobre el Llobregat. . Si voleu pujar fins a Sant Pere Martir, el petit turo coronat per antenes que hi ha al cim de la carena, es aconsellable deixar les bicicletes en aquest punt i fer aquest darrer tram de carena caminant. No us en separen mes de 10 min a peu

La pista continua, passa per una passarel-la artificial i després per un tram de carretera que baixa d'una manera molt pronunciada. Es torna a agafar la pista fins arribar a l'area recreativa dels Miradors.

Es torna pel mateix camí.