Al Turó Rodó, i gràcies
3 de febrer de 2008: mini caminada pel Maresme

No feia bon dia, fins i tot va caure sobre nostre alguna goteta. Ja ho havíem sentit abans però durant l'esmorzar, els adults ens vam haver de tapar els oides per no contaminar-nos amb les demandes de tornar cap a casa i no caminar.

Som al cim, no ens ha costat gaire

Érem els Gabarró-Solanas i els Anton-Sales. Vam fer la caminada fins al Turó Rodó passant per dos petits turonets, al primer hi ha un punt de vigilància contra el foc. Al segon, Séllecs, a l'esquerra de la pista, podem descobrir (no sense dificultat) un poblat ibèric. Després només ens queda l'última pujada (deixem passar els ciclistes), la Marta i la Pilar la fan corrent. A dalt hi ha antenes i també el final del camí que arriba des de .....

Final de la via d'escalada. De moment, ens ho mirem

De tornada ens acostem a una petita zona d'escalada que un altre dia tastarem. Són vies de IV curtetes que podem fer amb una certa tranquilitat. Hi havia una família fent pràctiques.

L'excursió no té més. Això si, a l'estar situat entre el Vallès i el mar, vam sentir durant tot el matí els motors del Circuit de Catalunya.

Turó Rodó, 535 mts

El cotxe el deixem a l'ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes. Podem anar des de la Roca del Vallès o des d'Òrrius -al Maresme-. En qualsevol cas la carretera que porta és la BV-5106 que enllaça aquests dos pobles. Més o menys a mig camí hi ha el trencall a l'ermita.

Sant Bartomeu de Cabanyes
Sant Bartomeu de Cabanyes
---- mts
TOTAL ATURADES:

Des de l'ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes surt una pista ampla i en molt bon estat que no hem d'agafar. Prenem una altra més estreta i tancada amb una cadena. Pugem fins al primer turonet, on hi ha un punt de vigilància contra incendis. Baixem per un corriol molt dret fins a una pista i agafem cap a la dreta. El Turó Rodó ens queda a més o menys davant però abans d'arribar trobem el Turó de Séllecs a l'esquerra. A dalt hi ha les restes d'un poblat ibèric que resseguim. Baixem pel mateix camí i acabem de pujar el Turó Rodó, inconfusible amb les antenes. A la tornada ens acostem a una placa d'escalada. Tornem a sortir a la pista principal i, abans de trobar de nou el Turó de Séllecs, girem agafem la pista de la dreta per anar pel coll sud.