De nou el Carlit
5 de setembre de 2009: uns els llacs, els altres el cim

Uns quants NOHIHAQUIENSPARI ens vam apuntar a la sortida als llacs del Carlit que van organitzar uns pares de l'escola Can Carabassa de Barcelona, on fins al juny, anaven la Marta i la Cèlia. Tot i que érem un grup bastant nombròs, 29 persones, a l'hora prevista, dos quarts de 9, tots estàvem preparats a la porta de l'alberg on havíem passat la nit. Per cert, un lloc molt recomanable (relació qualitat-instal·lacions i preus). És l'alberg la Bruna, a Bellver de Cerdanya, que s'ha fet reformant un dels pavellons on temps enrera hi havia una caserna militar.

Al llac de les Bulloses vam aparcar al costat del refugi les Bulloses. Temps just per posar botes, crema de sol, agafar pals i barrets i, a caminar. Com sovint es fa per pujar al Carlit, vam fer l'anada per uns llacs i la tornada per uns altres. Al ser tants, ens vam anar distanciant una mica per trobar-nos tots a la base de la pujada final. Allà el grup es va trencar definitivament. Cap nen ni cap nena va voler pujar, però alguns pares no estàvem disposats a acabar allà l'excursió, tot i que no era d'hora. Una mica de menjar i cap amunt. Era sobre les 12:15 quan sortíem i dues hores més tard, ens fèiem la foto al cim.

Tot i la nostra decisió i voluntat, no va ser fàcil. A molts, a mi per exemple, em va costar molt. I no només pujar, sinó també baixar. Però estàvem molt, molt contents. Aquí us deixo amb algunes de les fotos del dia.

Fent temps a l'alberg la Bruna

Semblen preparades però no van voler fer cim

Aquí ens separem, si, queda un bon tros

Els 10 pares que vam fer cim, i l'Angel, que va fer la foto

Carlit, 2.921 metres

S'ha d'arribar al llac de les Bulloses. A l'estiu està prohibit l'accés en vehicle privat excepte abans de les 7 del matí. Deixen passar els excursionistes. Després hi ha un bus -pagant- que et puja i el baixa.
Si veniu de l'àrea de Barcelona, per la C-17 i N-152, o bé per la C-16 i el túnel del fins a Puigcerdà. Aquí fins a Mont Lluís on agafareu direcció cap a Les Angles i Quillán. En pocs quilòmetres ja trobareu el trencall -a l'esquerra- cap a les Bulloses.
Si veniu de l'àrea de Lleida, aneu fins a la Seu d'Urgell i d'aquí cap a Puigcerà. La resta, igual.
En canvi, si veniu de les comarques de Girona o feu Ripoll-Puigcerdà o aneu per l'autopista fins a gairebé Perpinyà i després cap a Vilafranca de Conflent i cap a Mont Lluís. La resta ja la sabeu.
Si veniu de Tarragona, heu d'escollir entre el camí des de Barcelona o des de Lleida.

Aparcament Les Bulloses
Trencall de camins
Estany de Dugues
Estany Castelló
Estany Trebens
Trobada de camins - últ. pujada
Dinar i descans
Aparcament Les Bulloses
----
TOTAL ATURADES:   1:30 hores

Des de l'aparcament passem per sobre de la presa de les Bulloses. I quan quasi estem arribant a l'hotel Les Bones Hores (l'any 2005 es menjava molt bé, ara no ho sabem), a l'esquerra surt un caminet (Carlit 3:30 hores diu. Jo dic, depèn..). Cal anar seguint-lo. Està ple de fites per orientar-se. Altra cosa és no confondre's de camí, si vols anar per un llacs o pels altres.
A més de les fites, hi ha indicacions i rètols amb els noms dels llacs.
Quan s'està pel llac Trebens ja es comença a veure la silueta i, sobre tot, la pujada final del Carlit. Queden uns 650 metres de desnivell, tot dret, sense treva. Aleshores el camí si que no té pèrdua, tant per la traça com per la gent que hi sol haver-hi.