Cavalls, esquí i passeig
9-11 de desembre de 2011: Puríssima al Ripollès

Pot semblar una contradicció però no, van tres dies tranquils que van donar per a molt: excursió a cavall, vermutet, migdiada, volta per Camprodon, quina a Vilallonga de Ter, esquí, excursió al coll de Mantet, futbol Madrid-Barça, claus a dins de l'apartament, vistes sobre França i, com a cirereta del pastís, dinar a Ripoll, a Les Graelles, restaurant que us recomanem molt vivament. Nosaltres, sempre que estem per la zona, intentem anar-hi.

Érem dues famílies, els Moya-González i els Gabarró-Solanas. Aquí us farem cinc centims de com va anar.

DUES HORES A CAVALL
Com sempre hi ha cavalls que caminen i altres que no. Aquest cop el que no li va tocar al Juanjo. Pujada tranquil·la, a poc a poc, i baixada bastant dreta pels voltants de Llanars. Vam llogar cavalls i guia a HIPIC HOTEL, just a la sortida de Camprodon a la dreta.

Les princeses, a punt

L'Adela, la primera que puja

Juanjo i l'ajudant de guia els últims. Llanars al fons

El camí s'aplana

Ja estem de tornada, alguns cavalls no volen tirar, tenen gana

I aquí teniu l'estil del protagonistes. Ui, falta la Berta, algú li farà fotos algun dia?

Adela
Juanjo
Lluís
Rut
Gemma
Marta

ESQUÍ A VALLTER
No hi havia excessiva neu, però com que l'estació comença a 2.000 mts d'alçada es nota i es va esquiar bé. És veritat que és una estació bastant petita però estava quasi tot obert. A més, era el primer dia i l'edat no perdona. Així que vam plegar bastant d'hora.

Posem botes
Ajustem cascos
Cap a les pistes
Molt preparat
I elles també

Adéu, l'Adela i la Berta, se'n van a caminar

PUJADA AL COLL DE MANTET
Per això no hi ha fotos dels esquiadors esquiant, pq les fotògrafes se'n van anar a caminar. No massa però si una pujada d'uns 300 metres de desnivell. Més no perquè no duiem ni raquetes ni crampons i, a dalt, la neu estava molt dura i glaçada. A la pujada, cap problema, però a la baixada vam haver de picar fort. Això, si, les vistes i el joc que feien els núvols amb la muntanya, preciós.

Comencem a caminar
S'enfila la vall i ens allunyem del torrent
L'Adela amb el Gra de Fajol al fons
Els dos Gra de Fajol
Més neu i més desnivell, costa més avançar
Ja som al coll
Impressionant

Adela i Berta al coll d'en Mantet

Comencem a baixar, la neu està molt dura

Hem passat el pitjor tros, el desnivell és menor

D'esquerra a dreta:
Gra de Fajol petit, Gra de Fajol Gran, coll de la Marrana i Bastiments

Coll de Mantet

El cotxe es deixa a l'aparcament de l'estació d'esquí de Vallter 2000. Per arribar-hi, a Camprodon s'agafa la GIV-5264, passant per Llanars, Vilallonga de Ter i Camprodon fins a l'estació d'esquí.
A Camprodon s'hi arriba, des de l'àrea de Barcelona per la C-17 fins a Ripoll, la C-26 fins al desviament dels túnels de Capsacosta (passat Sant Joan de les Abadeses) per continuar per la C-38.
Si venim de l'àrea de Girona, vindríem per l'AP-7 (del nord o del sud), a la sortida de Girona Nord agafarem la C-66 passant per Banyoles i fins a Besalú. A Besalú agafem -de fet es converteix- en A-26 (Autovia dels Pirineus, antiga N-260) fins a Olot. Aleshores hem d'anar per la C-26 passant pels túnels de Capsacosta per seguir per la C-38 fins a Camprodon. La resta coincideix amb l'itinerari descrit adalt.

Pàrquing Vallter 2000
Coll Portella de Mantet
Descans al coll

Pàrquing Vallter 2000
---
TOTAL ATURADES:     15' al coll

Des de l'aparcament es passa entre les guixetes dels forfaits de l'estació i el restaurant. El camí deixa a l'esquerra les pistes i segueix el curs d'un rierol sense travessar-lo. Guanya alçada amb bastanta rapidessa.
Van desapareixen els arbres i continuem paral·lels al torrent, ja a la mateixa alçada. Cap als 2.300 mts surt un camí a la dreta que puja a la Portella de Marens, no l'agafem. Continuem. Tot està nevat. Podem passar el riu o no, segons com ho veiem. Més endevant ho haurem de fer per encarar l'última pujada al coll que comencem a veure.