Montserrat en dimarts
21 de febrer de 2012: primera experiència amb GPS

Va ser aquesta la primera experiència en solitari de la Berta amb el GPS, perquè el Lluís o l'Ignasi el tenen molt per la ma. No es pot dir que el féssim anar del tot correctament, però va ser un inici. Ens van anar millor les indicacions que hi havia a la muntanya i preguntar als excursionistes que ens anàvem trobant.

Aquesta sortida entre setmana la vam fer perquè la Marta i la Cèlia tenien festa a l'institut i la Pilar i jo ens vam demanar festa. El que vam fer no se semblava res a la primera idea: anar a esquiar i que vingués la Maria del bàsquet. La Maria, finalment, no va poder venir perquè es va passar la nit vomitant.

El primer tram, fins arribar a sota d'Agulles, és ombrívol i hi ha gel
La Portella, fàcil
Primera aturda, a dalt de la Portella
Agulles, des del refugi Vicenç Barbbé
Frares, just des de sota
La Cadireta i la Foradada
Ermita de Sant Pau Vell
La Pilar i la Berta

Montserrat: per Agulles i Frares

El punt de partida de l'excursió és Can Maçana. Per arribar-hi, agafem la A-2 desde l'àrea de Barcelona o venint de Lleida. A l'alçada de l'hotel del Bruc agafem la B-111 i després la BP-1101 com si anéssim cap a Manresa. El coll de Can Maçana està a uns 8 kms. Si venim de Manresa o de les comarques interiors de Catalunya, la BP-1101 és una altra opció.

Can Maçana
Can Maçana
-----
TOTAL ATURADES:     1:00'

A Can Maçana agafem en direcció a la Roca Foradada per una pista amb una certa pendent que va per la cara nord de Montserrat amb vistes al Bages. Deixem a la dreta el trencall que puja a les restes de l'ermita i castell de Sant Pau Vell -ens hi podem acostar, són 5 minuts-. Continuem per la pista fins al collet Guirló. Uns 200 mts més endavant trobem la bifurcació que, si anéssim a la dreta ens portaria al Torrent de la Diablera. Seguim a l'esquerra fins que trobem una altre camí a la dreta que hem d'agafar (tornarem per la pista que segueix recte).
El camí, sota les roques d'Agulles, s'endinsa en el bosc fins arribar a La Portella, un pas fàcil però on s'han de fer servir mans i peus. A dalt de la Portella s'obre un nou panorama -la regió de las Boïgues-, ja a dins d'Agulles. Per arribar al refugi Vicenç Barbé hem d'agafar el caminet de la dreta, amb pujades i baixades.
Rodegem el refugi i sortim cap a l'est (no al costat de les roques) i al cap d'uns minuts trobem una bifurcació: a la dreta aniríem pel Camí del Coll però nosaltrem hem d'agafar a l'esquerra cap al Portell Estret, després de travessar diversos barrancs. De nou mirem cap al Bages i la baixada és molt pronunciada fins trobar el GR-7.2 que, per sota de Frares, de la Cadireta i la Foradada ens portarà de nou al collet Guirló i d'aquí a Can Massana.
Nosaltres vam anar a Sant Pau Vell a la tornada.