Intent Pessons, Andorra
28 de maig de 2012: Força neu i amb núvols que amenaçaven

Pont de la Segona Pàsqua. Vaja, dilluns festa perquè dissabte la Marta tenia partit a Sant Fruitós de Bages. Acabat, i perdut, ens anem cap a Andorra. Tarda de compres i dilluns de muntanya. Un bon pla només amenaçat per la forta pluja que ens va caure en sortir de dinar i perquè anàvem els 4 de la família sols. Una llàstima perquè ens ho vam passar molt bé.

Aixecar-nos, esmorzar i cap a Grau Roig. L'objectiu era pujar el pic de Pessons i gaudir del magnífic espectacle de llacs, carenes i crestes que formen el circ. Amb el cotxe podem arribar fins al refugi i el primer llac i, des d'allà, comencem a caminar. No hi comptàvem que encara quedaria tanta neu i a partir de 2.400 mts ens enfonsàvem tant que era difícil avançar. Els llacs començaven a estar glaçats i els núvols amenaçaven amb descarregar amb força com el dia anterior. Així que ens vam quedar amb les ganes d'arribar ni que fos al coll. S'ha de dir que tant la Rut com la Marta pressionaven per tirar enrera. Ens queda pendent, ja us avisarem quan ho tornem a intentar. Compteu que ho farem, el lloc és espectacular i no hi ha masses de gent que destorbin la tranquil·litat de l'entorn.

Intent Pessons, fins

El cotxe l'heu de deixar a Grau Roig, que és una de les entrades de l'estació d'esquí de GrandValira, a Andorra. Està situada, venint d'Androrra la Vella, just abans de començar a pujar el coll d'Envalira o d'agafar el túnel del mateix nom. Un cop a l'estació es pot deixar el vehicle a la base de l'estació o, si teniu un 4x4 i la pista està practicable, pujar fins al refugi de Pessons.

Refugi de Pessons
Refugi de Pessons
---
TOTAL ATUADES: 10'

El camí passa per uns set llacs. D'entrada el camí és comú al Montmalús i al Pessons, per l'esquerra del llac Primer de Pessons. Cap al final, pel desaigüe, l'hem de creuar girant a la dreta, punt on es bifurquen els camins abans citats. Seguim les marques blanques i vermelles del GR per anar passant pels llacs Forcat, Rodó, Meligar i fins als estanys de les Fonts, just abans de l'última pujada al coll.