Rasos de Tubau
29 de juny de 2013: mitja muntanya amb vistes al Pedraforca

No massa lluny de Barcelona ni amb massa desnivell. Era el que buscàvem després de quasi dos mesos sense sortir a la muntanya. I ho vam trobar -el Lluís, vaja- als Rasos de Tubau. Una ruta circular -12 quilòmetres- per mitja muntanya. Hem escollit pel vessant nord per la calor i per que hi ha menys desnivell que des del sud. Des d'on deixem el cotxe es veu tota la ruta que farem. Es pot dir que estem just davant dels Rasos per la banda nord, i que hem d'anar molt cap a la dreta, girar a l'esquerra, fer el cim, seguir cap a l'esquerra i tornar cap al mig. Quan arribem al cim, arriben també uns ciclistes que havien pujat des del sud. La nostra, va ser una sortida molt calmada, feta a un ritme molt lent.

Just abans de la masia de La Palomera, deixem el cotxe

Vistes al Pedraforca i al Cadí

S'han de salvar alguns paredons
Enfilant la carena, tot molt verd
Últimes rampes, ja veiem la vessant sud
A punt d'arribar al cim
El Pedraforca des del cim
Capelleta al cim
Els protagonistes, Lluís i Berta

Bassa del Carrubí, la trobem a la baixada a prop del cim

En algun tram, hi ha un bon pendent
Coll de Faig General: cruïlla nord-sud per l'est

Rasos de Tubau

Per accedir al vessant nord dels Rasos de Tubau hem de fer cap al coll de Merolla. Es pot fer des de Campdevànol -fins aquí per la C-17 i N-152- i agafant després la GI-402 que passa per Gombrèn, o bé des de Guardiola de Berguedà -fins aquí per la C-16 i prenent la B-402 que passa per La Pobla de Lillet.
Just on hi ha el refugi del Coll de Merolla -abans del coll si veniu de Campdevànol- hi ha el trencall que ens porta al nucli d'Aranyonet. Hem de seguir la pista fins al trencall al poble (dreta). És una zona d'explotació forestal. En aquest punt també surt un camí a l'esquerra que no hem d'agafar i un altre més o menys cap endevant. És el bo. Nosaltres el seguim fins a una tanca per al bestiar. Per allà deixem el cotxe. És una pista bastant bona.

Cotxe

Trencall
Punt + oriental
Cim
Pica-pica i fotos
Coll Faig General, punt +occid.
Cotxe
----
TOTAL ATURADES:   20'
DISTÀNCIA TOTAL:   12 kms

Des d'on deixem el cotxe, seguim la pista i arribem a una masia. Sembla abandonada però hi ha bestiar al voltant. Deduim que pugen de tant en tant a controlar les vaques. Tenim els Rasos de Tubau just al davant. Seguim per la pista fins a un trencall, més o menys on arriba el Torrent d'Aranyonet. Nosaltres ens anem cap a la dreta i tornarem pel camí de l'esquerra.
La pista es torna camí i es va acostant a la roca, petits paredons del vessant nord. Arribem a una zona d'escalada (no hi havia ningú) i uns minuts més enllà -no gaire ben indicat- hem d'agafar el trencall -cap a l'esquerra- que ens portarà a la carena, canviant el la direcció del camí que duiem (cap a sudoest) per un que fa cap a l'est i cap al cim. Hem de seguir fins al cim.
La baixada es fa cap a l'oest. D'entrada hi ha una petita canal molt, molt fàcil per on s'ha de baixar i que, de seguida, es transforma en caminet. S'arriba una bassa, la del Carrubí i més endevant al coll de Faig General. A aquest punt també es pot accedir des del sud.
Ja hem arribat al punt més oriental de la ruta. Toca anar un altre cop cap a l'oest. El trimer tram es de molta pedra, es camina malament. Després es converteix en pista i només cal seguir-lo.