Per l'Alzina del Sal·larí
20 noviembre de 2016: circular per l'Obac

A prop de casa -Barcelona-, curtet i sense gaire desnivell. És el que té Sant Llorenç del Munt i l'Obac, que en un cop de cotxe et poses a la muntanya. Muntanya baixa però amb l'encant del conglomerat, de la roca tipus montserratí, dels monolíts que canvien de forma segons des d'on els mires. I amb vistes, al Montseny, a Montserrat, amb coves i avencs que segur que amaguen mil històries entre les inventades i les reals.
La circular que vam fer agafa diferents camins, uns més transitats que altres, i no tots ben indicats. En un parell d'ocasions ens vam perdre i vam haver de desfer el camí. Sort del GPS.

Camí empedrat
Font dels Traginers

Cinglera a l'Obac, de moment, es veu compacta

Baixada a la Cova dels Traginers

Cova o Bauma dels Traginers

Font i Bauma de la Pola

Castellot de Tanca

La Porquerisa
Cim de la Pola

Volta per l'Alzina del Sal·larí

Hem d'arribar a l'aparcament de l'Alzina del Sal·larí, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l'Obac. Es troba a la BV-1221 que ve de Terrassa i Matadepera i va cap a Talamanca i Mura passant pel Coll d'Estenalles. Venint de Terrassa una mica després del quilòmetre 11.

Pàrquing Alzina Sal·larí

TOTAL ATURADES:       43'
DISTÀNCIA TOTAL:      7,6 kms
Punt més baix: 728 mts, punt més alt: 923 mts

Sortim del pàrquing de l'Alzina del Sal·larí per darrera del cartell indicador del parc natural -tornarem per la pista en la que acaba l'aparcament-.
Després de passar per una petita bauma i un camí empedrat trobem un camí a la dreta que agafem (a l'esquerra deixem una pista). Més endavant trobem una altra bifurcació. Per error vam agafar el de la dreta però el bo és el de l'esquerra.
Trobarem un altre trencall a la dreta (no recordo si hi ha cartell) que seguim per anar a la Font dels Traginers. És un camí d'anada i tornada.
La ruta segueix pel camí dels graons de Mura, al final dels quals un desviament a la dreta ens portarà a la Cova o Bauma dels Traginers. Tornem al camí que en uns pocs minuts ens portarà al coll de Boix. Estem al punt més al nord de la ruta. Tornem de nou cap al sud pel un camí enlariat i amb molt bones vistes (a sota en veiem una altra pista).
"Desviació del GR 5 cap a baix)
Fins al coll de Tanca (enmig del bosc). Es desviem una mica per pujar a un mini turonet. A cada passa que dones la visió de les roques és diferent i ens pot enganyar del lloc on som.
Tornem al camí i de nou ens desviem per passar pel Santuari Luni-Solar de la Pola, i també per la Font i Bauma de la Pola.
La ruta passa ara per la Bauma de la Porquerisa, situada sota un immens roc. El camí fa un gir de 135 graus i uns metres més enllà hi ha les sepultures d'una necròpolis (no ho veiem clar). Ara anem per una pista fins al coll de les Tres Creus des d'on pugem al cim de la Pola (cimet). De nou és d'anada i tornada. Un parell de llaçades més de la pista i som al pàrquing de l'Alzina del Sal·larí, on tenim el cotxe.