Partnachklamm
21 de maig de 2017: gorja als Alps alemanys a Garmisch-Partenkrichen

La nostra estada en terres alemanes va incloure una petita excursió per una gorja molt espectacular: Partnachklamm . Vam fer la ruta clàssica, que va plana al costat del riu i torna a una alçada de 70 metres. La ruta és de pagament (4€ el maig de 2017) i vam trobar molta gent (era diumenge). Però és molt maca, espectacular, i, com passa en aquests casos, no pararies de fer fotos, fotos que mai arriben a explicar el que han vist els teus ulls. L'excursió la vam fer la Rut, el Lluís i jo.
Aquesta gorja està al costat de les instal·lacions on es celebra cada 1 de gener, una competició esportiva de salts, dins del torneig dels Quatre Trampolins.
A Garmisch-Partenkrichen (que ens realitat són dos pobles) es van celebrar, l'any 1936 els Jocs Olímpics d'Hivern. També s'han fet nombroses proves del campionat del mon d'esquí.
Al sud-oest d'aquesta gorja es troba el cim més alt d'Alemania, el Zugspitze, de 2.963 metres. El vam veure des d'aquí i també des del llac Eibsee que presideix majestuosament. Ens vam quedar a dinar al llac pq el telefèric no funciona, l'estaven renovant. Hi puja un altre que surt del costat austríac (des del poble d' Ehrwald).
Aquí va néixer Michael Ende (La Història Interminable) i va morir Richard Strauss.

Instal·lacions dels trampolins
La Rut s'hi vol colar.....

Inici de la gorja
Camí, ponts, túnels
Pel pont de dalt tornarem

Impressionant

Aigua, roca, llum, tot ens maravella

No ho sembla, però n'estava ple de gent

S'acaba el tram engorjat i veiem, entre núvols, el massís del cim més alt d'Alemania, el Zugspitze

La tornada la fem a 70 metres del riu, de vertígen... si en tens

Camí i riu, molt avall
Plegaments de pissarres

Graons i baranes per protegir la baixada

Llac Eibsee

Raconets del llac
Els núvols no ens deixen veure bé el Zugspitze

O de com els alemanys vesteixen tradicionalment, en un dia de muntanya

Gorja de Partnachklamm

El cotxe el deixem a l'aparcament de les instal·lacions dels trampolins olímpics i de l'estació d'esquí (Olympia Skistadion)
Des de Munic, hem d'agafar l'autopista 95 cap al sud fins a passar Eschenlohe, on s'acaba. Ens incorporem a la carretera núm. 2. Passem per Oberau i Farchant deixant a la dreta la núm. 23. La 2 és la que comunica, en aquest punt, Alemania amb Austria. Passat el poble de Garmisch-Partenkirchen, i abans d'arribar a l'hospital, trobarem els Trampolins.

PK Olympia Skistadion

Pont canvi de marge
PK Olympia Skistadion
TOTAL ATURADES:   15' + fotos

Travessem les instal·lacions dels Trampolins i seguim, per carretera, paral·lels al riu Partnach. S'acaben les cases i apareixen els prats amb les vaques. En uns 20 minuts -segons els temps que dediqueu a les fotos- arribem a l'inici de la gorja on hem de pagar (4€). Camí endavant fins que la gorja s'obre i veiem les muntanyes -nevades al maig- del massís més alt d'Alemania. Ara toca una pujadeta, forta però curta que ens porta a una zona de serveis de l'estació d'esquí. Podem baixar amb el telefèric o tornar per l'altra banda de la gorja que és el que nosaltres fem i jo aconsello. La primera baixada també és forta fins arriba a un pont per sobre del riu. La vista és impressionant, 70 metres de caiguda vertical. I va baixant fins a trobar, després d'un altre pont, de nou el riu, i la caseta d'entrada a la gorja. Només ens queda tornar a l'aparcament.