La Fou de Tous
16 de juny de 2018: volteta per raconets encantadors

És d'aquelles excursions que són a prop de Barcelona i que tenen l'encant dels petits racons, perfecta també per a fer-la amb nens o amb persones que no caminin molt. El Salt de la Fou (20 metres) és el punt clau del recorregut. Davant hi ha un gorg i una explanada per a descansar i contemplar el paisatge. El que es coneix com la Fou de Tous és una gorja amb uns espadats importants. No és gaire ample de manera que la vegetació no ens deixa veure ni l'inici de la cascada ni el gorg que hi ha al fons.

Tot plegat és a Sant Martí de Tous, a l'Anoia que, a més, té un casc antic molt maco i dos castells (Tous i Roqueta) per a veure si voleu completar el dia amb una visita cultural.

Barranc que formen les rieres de la Roqueta i de Tous des de dalt

Salt de la Fou, a la Riera de la Roqueta, un afluent de la Riera de Tous

Camps a punt de segar

Ermita de Sentfores

Pont de Cal Riba
Hem de passar, si o si

La Fou de Tous

Des d'Igualada, agafar la carretera C-241 en direcció a Santa Coloma de Queralt. Des d'aquí agafar la carretera que ens portarà a Sant Martí de Tous. Entrem al poble pel carrer de les Escoles, al Caprabo girem a la dreta pel carrer la Pau i al final agafem el carrer de la Fou. El seguim fins a la masia l'Aubareda. Bastant a prop s'hi pot aparcar.

Sortim de l'aparcament situat al costat de la masia L'Aubareda. I de davant mateix surt un camí-pista que ens portarà primer al mirador de la Fou de Tou, tot i que no es veu el salt. Seguim i abans d'una curva amplia però molt pronunciada surt un camínet a l'esquerra, ombrívol i humit, que baixa de manera pronunciada. Ens portarà a sota mateix de la cascada. Seguim la riera fins a la balma anomenada Cova del Diable i a la font de la Fou amb un singular cap d'animal.
El camí ens conduirà de nou a la pista principal que hem abandonat per anar a la base de la cascada. Seguim per entre caps de blat fins al santuari de la Mare de Déu de Sentfores on hi ha una zona de picnic. Continuem 2 quilòmetres fins a gairebé tocar el poble i passem pel pont de Cal Riba. Agafarem el camí de la dreta passant per sobre del torrent i seguirem la pista fins a l'aparcament on tenim el cotxe.

NOTA: el track que enllacem comença i acaba l'excursió al poble de Sant Martí de Tous. Nosaltres la vam començar a l'Aubareda. Per això, un cop al pont de Cal Riba, seguim la pista paral·lela a la riera fins a on hem deixat el cotxe.