Cingles de Taradell
9 d'agost de 2020: per terres de Rocaguinarda

Són prop de 10 quilòmetres amb un desnivell que no arriba als 400 metres tot i que té alguna pujada amb fort pendent. A estones per pista i a estones per corriols ben fresats. Es forá fàcil i només hi ha dos petites desgrimpades: una al baixar de l'enclusa i l'altra al baixar a les "cuines i coves" d'en Perot Rocaguinarda, el bandoler citat per Cervantes a El Quijote.

L'amagatall d'en Rocaguinarda és un dels punts interessant del recorregut pels cingles del voltant de Taradell. També que camines per sobre de les cingleres fins a l'Enclusa (dita així per què recorda a l'enclusa dels ferrers -yunque en castellà-) amb molt bones vistes sobre la Plana de Vic, sobre les Guilleries i sobre el Montseny. No oblidar el castell de Taradell, construit en una cresta sobre unes grans roques i les balmes que hi ha molt a prop. Nosaltres vam seguir una ruta de Wikiloc, però hi ha d'altres opcions.

Resumint, entretinguda i fàcil.

Font del Dragó
Les primeres cingleres aprofitades de fonaments

Torrent de Santa Eugènia
Vistes des del mirador de la Trona

L'amagatall d'en Perot Rocaguinarda

Cuines i coves bandoleres

L'enclusa

Laberint de formes i de roques al costat del castell

Roques i castell sobre roca
Interior del castell de Taradell

Cingleres i Castell de Taradell

Fins a Taradell. C-17 des de Barcelona fins a la sortida 54 i després la BV-5306 fins a Taradell. No entrem al poble sinó que a la primera rotonda agafem la circumval·lació, a la segona rotonda prenem la B-520 cap a la dreta, cap a Viladrau i cap a la banda nord del poble. Deixem el cotxe a la Ronda de Circumval·lació.

Durant pràcticament tot el camí hem de seguir el PRC-42 (Sender de Taradell.
De la Ronda de Cumval·lació agafem la Travesia de les Sitges fins a l'ermita de Sant Quirze de Subiradell. Continuem paral·lels al Torrent de Santa Eugènia (l'hem creuat abans de l'ermita i ara el tenim a la nostra dreta) fins a sortir a una pista per la que continuem fins a una cruïlla de 3 camins. Agafem el corriol, no les pistes. En uns 15 minuts arribarem trobarem pal amb el senyal de PR i hem de girar a l'esquerra pujant per unes roques. Sortim així a la cinglera amb diversos miradors i a la Trona. Una nova cruïlla amb indicació de les Cuines d'en Rocaguinarda ens porta a dins del bosc. Hem d'estar atents a un gir a l'esquerra (nosaltres ens el vam passar i vam haver de tornar enrera) que ens portarà a l'amagatall del bandoler. Desgrimpem uns metres per a veure on vivia i tornem a dalt.

Ara hem de resseguir la cinglera fins a trobar una pista que ens portarà a l'Enclusa. Anem fins al final del sortint i desfem uns metres per a baixar per una canal (desgrimpada fàcil). Un corriol ens portarà a la cruïlla de la B-520 (la que va de Viladrau a Taradell).

Aquí tenim dues opcions: pujar dret per una ampla pista i després girar a la dreta fins a les baumes i el castell de Taradell o fer, com vam fer nosaltres (i el track que enllaço) girar a la dreta entre la carretera i la pista dreta per una altra pista que baixa. En menys de deu minuts (segons el ritme) surt un corrriol a l'esquerra. Després de travessar el Torrent de la Mansa comença a pujar i surt just a dalt de tot: a l'esquerra tenim una formació de balmes (per aquí sortiríem si haguessim agafat la pista la dreta des de la carretera) i a la dreta tenim el castell.

Ordre de visites a escollir. Per a tornar a Taradell, dues opcions:
. al costat de la porta del castell surt un corriol molt pendent que acaba en la pista que porta al poble.
. a la mena de coll que hi ha entre el castell i les balmes, surt un camí cap al NO que passant per sota del castell ens portarà al poble.