Collserola bàsic
24 de gener de 2021: per la Font de Santa Eulàlia, el Turó de Valldaura i el de Magarola

La setmana passada vam trobar tanta gent a Collserola que aquesta vam decidir sortir just després de dinar. I es va notar, sobre tot menys bicicletes. Li he dit Collserola bàsic per què és un recorregut que no té gaire problema ni de desnivell ni d'orientació. Per això tampoc hi ha track. És una circular amb un tram comú al mig: Pl. Karl Marx, Font de Santa Eulàlia, Coll de la Ventosa, carretera de les Aigües, Turó de Valldaura, Turó de la Magarola, Carretera de les Aigues, Coll de la Ventosa, Can Masdeu i Pl. Karl Marx.

Les úniques fotos que vam fer son del dia de que feia -espectacular- i de les vistes que es poden apreciar de la ciutat de Barcelona. I curiosa la imatges de tres línies d'alta tensió creuant-se sobre la muntanya.

Barcelona: del Turó de la Magarola cap al Besòs

Barcelona: del Turó de la Magarola cap al LLobregat

Tres línies d'alta tensió es creuen a la carretera de les Aigües a la zona d'entre Horta i Nou Barris

Turó de Valldaura i de la Magarola

Fins a la pl. Karl Marx podeu arribar en metro (L-3 Canyelles) en bus (27, V27, H4 i altres), en cotxe o bé caminant, segons on visqueu.

RECORREGUT A PEU :
De la plaça enfilem el carrer Camí Antic de Sant Llátzer fins a la carretera Alta de les Roquetes que agafem cap a la dreta. Passem per sobre del torrent que baixa de Can Masdeu i girem a l'esquerra per un corriol estret que tira amunt -vigileu amb les bicis-. Anem tirant amunt i deixem camins a dreta i a esquerra fins arribar a una bifurcació que hem d'agafar cap a l'esquerra. La de la dreta tira recte i molt dreta amunt.
Arribarem a la Font de Santa Eulàlia. Seguim pel camí principal que gira a l'esquerra fins arriba a la pista que ve de Can Masdeu. Nosaltres a la dreta fins al coll de la Ventosa. Creuem la carretera del Cementiri de Collserola i pugem per una pista que ens portarà a la carretera de les Aigües que seguim cap a l'esquerra, cap al Llobregat.
Passarem pel restaurant Casa Juancó i per un petit nucli de cases. Travessarem per un pont la carretera de Cerdanyola fins a un corriol que surt a la dreta (poc indicat). Va directe al Turó de Valldaura on hi ha una torre de vigia pels incendis.
Seguim per un altre corriol cap a l'oest (no hi ha un altre), ens creuem amb un perpendicular i seguim fins que el camí ens obliga a anar cap a l'esquerra fins al Turó de la Magarola amb molt bones vistes. Seguim de nou cap a l'oest fins a trobar la carretera de les Aigües. Ara hem d'anar cap al Besòs desfent camí fins al Coll de la Ventosa. Des d'aquí agafem la pista que passa per l'antic Hospital de Sant Llàtzer i per Can Masdeu fins a la plaça Karl Marx.

DESNIVELLS PARCIAL

Pl. Karl Marx
Turó de Valldaura
Turó de la Magarola
Pl. Karl Marx
- 325 mts

Aquí comptem tot el temps que estem aturats, no només el que surt explícitament a la fitxa.