2003-04

Circ d'Archiane
12 d'abril de 2022: bonica circular però pocs voltors

Segona excursió d'aquesta Setmana Santa (dies feiners) per les terres franceses del Parc Natural de Vercors. Aquest cop, anem bastant més lluny (32 quilòmetres però 50 minuts de curves), al Circ d'Archiane, on diuen, ens esperen els voltors. És cert que tot estava preparat per veure'ls (llargavistes fixe inclòs) però no en vam veure gaires. Tot i això, la ruta és molt, molt recomanable per les vistes del que es tenen dels penyasegat de sobre i del circ on el voltors tenen els seus nius, assenyalats en una taula d'orientació. I per què no té gaire desnivell. Nosaltres ens ho vam prendre molt amb les calmes.

Després vam dinar en una de les taules d'entrada al poble d'Archiane al costat del ruisseau d'Archiane, també força bonic.
La tarda la vam acabar anant fins a la cascada de Sapet, al poble de les Nonnières. Un passeig i un salt que dona per boniques fotos de record.

Cuidada entrada al poble d'Archiane
Riu d'Archiane

Rocher d'Archiane i, a la dreta, el circ
Bonic color verd

Mini parada per estirar
Davant el circ

Amb la taula d'orientació:
Dalt, amb el circ al darrera
Dreta, amb la el final del Rocher d'Archiane al darrera

La gran fita
Archiane, molt petit, però boniquet

Hora de dinar
Cascada de Sapet, a les Nonnières

Circ d'Archiane -PN Vercors-

També farem l'interari des de Grenoble. Baixem per l'A51 que després es converteix en la carretera D1075. A l'arribar a Chaffaud i abans de l'hotel Le Traineau, girem a la dreta per la D7 cap a Chichilliane. Deixem el poble a la dreta i seguim per la mateixa carretera. En canviar de departament (de l'Isére a la Drôme), canvia el número. Ara anem per la D120.
Passat el coll de Menée hi ha una espectacular baixada fins a les Nonnières. Travessem també el poble i girem a la dreta a Menée, passada l'església i quan trobem una petita plaça a la dreta. Està indicat amb Circ d'Archiane, 5 kms.
Són els que ens faltaran per fer. Deixem el cotxe al pàrquing del poble.

De l'aparcament seguim per la carretera fins el poble, el travessem i agafem la pista de l'esquerra. Tornarem per la dreta, pel costat d'un bar bastant destartalat. Hem d'anar seguint les indicacions de "Sentier des Vautours, Le Belvédère, l'Aubaise", passant per sota dels penya-segats fins arribar al circ pròpiament dit on hi ha una taula d'orientació i un llargavistes.
Després el camí fa un gran tomb de gairebé 360 graus. La tornada és molt més directa, amb trams de camí ample o pista bastant pendents.