Amb flors

Collado Pandébano
26 d'agost de 2023: intent des de Bulnes, massa pluja, gens de vistes

Pujar a dormir a Bulnes va ser un caprici meu, ho reconec. Tenia ganes de veure aquest poble amb alguna cosa més que anar a fer una cerveseta ja que la idea no era pujar caminant pel barranc del Tejo, el riu que hi passa fins a Poncebos.

I hagués estat molt bona idea si no hagués sigut per la pluja i la boira que no ens van deixar fer l'excursió –l'endemà- com volíem. Amb tot, vam estar molt bé, a Bulnes-Pueblu (o Castell) gairebé sols, i quan a les 8 del vespre va marxar l'últim funicular, la tranquil·litat al poble va ser excepcional. Només quedàvem, a més dels qui hi viuen, els més o menys 10 turistes que dormíem a Bulnes. Amb una pau increïble (que contrastava amb el brugit que se sentía quan vam arribar, cap a les 5 de la tarda) ens vam anar a dormir tot desitjant que l'endemà no plugués i que s'aixequés la boira.

Però res de tot això va passar. Vam fer un bon esmorzar al Bar del Puente (dolç el Lluís i salat jo) i vam enfilar camí del Collado Pandébano. Ni 5 minuts havien passat que ja plovia, i boira cap amunt i també cap avall. Tot i així, vam fer 2 kms, la mitat del que pensàvem fer. No tenia sentit mullar-se per no veure res. Quan vam arribar a Bulnes ja no plovia tant, però ho seguía fent.

No va ser un bon començament per la nostra estada a Astúries, però no ens vam desanimar. Així arribaríem abans a l'apartament d'Ardines, al costat de Ribadesella. Almenys des d'allà es veien, a estones, boniques muntanyes verdes.

Pujada a Bulnes pel canal del Texo

Bulnes i boires
Pluja
Ni s'inmuten
Cabana, fi de l'excursió

Collado Pandébano, intent des de Bulnes

Per arribar a Poncebos, d'on surt el funicular o bé es puja pel camí pel barranc del Tejo fins a Bulnes, s'ha de passar per Arenas de Cabrales. D'Arenas a Poncebos només hi ha una carretera. Arenas està a la carretera AS-114 que des de l'est ve de Panes. Si veniu des de l'oest, podeu venir des de Cangas de Onís també per la AS-114. Si veniu des de la zona de Llanes, autovia A8, AS-115 i AS- 114 fins a Arenas.

Ja he dit que a Bulnes podeu arribar caminant des de Poncebos o bé amb el funicular. Des de Bulnes al Collado Pandébano només heu de seguir el camí que va pel marge dret del Tejo. A mig camí arribareu a una casa de pastors –aquí és on ens vam quedar nosaltres- i heu de seguir el track cap a l'esquerra amunt.
La tornada es fa pel mateix camí.