Amb flors

Els Ponts de Bítem
15 de novembre de 2023: dos barrancs, dos ponts... en terrenys privat

Tenia reservada aquesta passejada per quan estiguéssim a prop de Tortosa i ens sobrés una mica de temps. I la vam fer camí de la Tinença de Benifassà on anàvem a passar aquests 3 dies de novembre que jo tenia festa. La veritat és que hi ha molt poca informació sobre els Ponts. Només un Facebook de qui els va fer i que és el propietari de les terres per què per accedir-hi es passa per terrenys privats amb el seu permís, això si. Sigui com sigui, si no tens vertígen, té gràcia passar per aquests ponts tibetans que creuen els barrancs de la Montserrada. El de les Maduixes té uns 50 metres i el de la Rabosa, uns 25.

Nosaltres vam fer només una petita part de l'excursió que hi ha al track que adjuntem (des de la curva de la carretera fins als ponts). És a dir, no surtim del poble sinó d'una curva molt pronunciada a l'esquerra a poc menys de 2 kms a la carretera que va de Bítem al Parc Eòlic del Baix Ebre i que surt just abans d'entrar al poble a la dreta. La indicació és el Cementiri de Bítem. Ens vam estalviar la pujada des del poble per camins i la baixada fins al poble per la carretera, ja que només volíem anar a veure i passar pels 2 ponts. Vam fer un anar i tornar, uns 600 metres en total i sense desnivell apreciable.

Indicador i pista a la curva de la carretera
Primera imatge del Pont de les Maduixes

Pont de les Maduixes

Pont de la Rabosa
El Lluís tornant pel Pont de les Maduixes

Una mena de parc infantil al costat del mirador. També hi ha una taula de pic-nic

Els Ponts de Bítem

Aneu fins a Tortosa i agafeu la T-301 que pel marge esquerra de l'Ebre us portarà fins a Bítem. Abans d'entrar a la localitat gireu a l'esquerra cap al cementiri. Seguiu la carretera, que puja fort, 1,9 quilòmetres i en una forta curva a l'esquerra hi ha un eixample per deixar el cotxe.

Des de l'eixample de la curva trobareu un indicador i una pista que surt a la dreta. L'agafeu i seguiu els indicadors fins a arriba a un mirador i una petita però dreta baixada fins a l'entrada del Pont de les Maduixes. El passeu i continueu pel sender fins al pont de la Rabosa. El passeu i aquí podeu decidir si feu tota la volta fins al poble (seria convenient tenir dos vehicles o haureu de pujar la carretera a recollir el vehicle) o torneu com vam fer nosaltres. També podeu fer la ruta sencera seguint el track, és a dir, fent la pujada pels camins i la baixada per la carretera.