Bolets al Montnegre
12 d'octubre de 2003: Voltants de Sant Celoni
A la sortida anterior, Bolets la Molina

Aquest són alguns dels bolets que vam trobar en aquesta sortida de diumenge:

Armillaria mellea o alzinoi

Paloma gran amb peu de la Rut

Amanites panterines

Podria ser un rossinyol gegant?

. Un parell de falsos rovellons que són tòxics. Cap rovelló ni pinatell, de fet, no hi havia pins.

. Un alzinoi -armillaria mellea-

. Dos tipus dels que tenen esponja, (ceps o siurenys), uns mollerics i uns que tenen el barret més ataronjat.

. Apagallums -macrolepiota procera- de diverses mides, tot i que les més grosses ja estaven una mica passades per sota. També algunes que tenien el peu més llis.

. Xampinyons vam trobar al jardí de la casa del rector i de l'ermita de Sant Martí del Montnegre. Devien estar beneïts però tot i estar bastant segurs del que eren -agaricus albertis- no ens els hem menjat. Alguns realment feien olor a anís, altres no.

. Dues amanites mortals, -amanita panterina- marronosa amb piquets al barret,  i altres dos comestibles amb reserves -amanita vaginata- que té, tot al voltant del barret estries de quasi 1 centímetre i sense volva.

. El que podria ser un rossinyol -Cantharellus cibarius- molt gran, més de 10 centímetres de diàmetre. De fet hi havia tres però només vam agafar un.

. Una llanega -hygrophorus latitabundus- que seria a confirmar.

. Rússules vàries, bromoses vàries i altres sense identificar.

Una petita caminada

La sortida va ser curta, un dia boirós i plujós al Montnegre. Erem els 8 que jo anomeno nucli dur, els Gabarró-Solanas i els Moya-González. Primer esmorzar i conversa amb la informadora del Parc Natural que no havia pujat mai al Turó Gros, el punt més alt del Montnegre i que nosaltres vam decidir atacar tot buscant bolets.  No vam arribar perquè la boira ens impedia veure res més que les nostres mateixes passes i les palomes que hi havia al mateix marge de la carretera

Enmig de la boira i mig perduts

Per això, quan vam arribar a l'alçada, certificada pels rellotges del Lluís i del Juanjo, i vam veure que no érem al cim, vam tirar avall. Decisió presa quan la pluja més ens mullava. Val a dir que va ser la primera sortida en la qual el Lluís va fer servir el seu GPS. Vam dinar avall, en un clar a prop de la pista. Dinar i estudi dels bolets que havíem agafat.

La tornada va ser una recerca impossible. Totes les pastisseries del Vallès estan tancades un diumenge a la tarda. Per tant, vam haver de comprar delicatesen per berenar a casa de la Sílvia al mateix Sant Andreu. No estava malament, però no matava. La Sílvia estava a punt de donar a llum. De fet, la Mertixell naixeria d'aquí a dos dies.

Veure relació del conjunt de bolets que han sortit al curset de la Molina.

Quasi Turó Gros, al Montnegre

DESNIVELL TOTAL

Sant Martí del Montnegre –1-

Equivocació i marxa enrera –2-

Màxima aproximació Turó Gros –3-

Sant Martí del Montnegre

ANADA I TORNADA: 3 hores, 5 quilòmetres

Barcelona-Sant Celoni per carretera o autopista. Deixant el poble a l’esquerra un desvio ens porta al bombers i seguint-lo ens trobem ja a la pista que va a Sant Martí del Montnegre primer i a Calella de la Costa després.

El camí surt del mateix revolt on hi ha el restaurant i l’església de Sant Martí del Montnegre. Atravessar la pista de tierra i seguir les indicacions del Sender de Gran Recorregut GR-92.
0,300 km Coll Negre. Deixar una pista a l’esquerra i continuar pujant de front. En el bosc de la dreta hi ha molts cireres d’arboç entre les alzines sureres.
0,500 km Desviament a l’esquerra per un camí de ferm dolent que s’interna en un bosc de castanyers. En el segúent tram anem per una de les zones més atapeides de l’itinerari. Continuem per les marques de pintura vermella i blanca del sender GR.
1 km  Deixar un camí a la dreta i continuar pujant entre un bosquet de castanyers joves.
1,600 km Arribem a un gran pla amb grans pins on es creuen vàries vies en creu. Agafem de front el camí del GR (marques vermelles i blanques).
2 km Coll de les Basses. Només passar el coll girem a l’esquerra i deixem la pista de terra que baixa a la comarca del Maresme. Per error nosaltres la vam agafar i vam haver de tirar enrera
2,500 km S’arriba al Turó Gros, de 750 m d’altitud. La boira, espessísima, ens fa creure que ens hem tornar a equivocar. Comença a ploure i decidim fer marxa enrera. La tornada és pel mateix camí.