Al llistat de les sortides amb nens petits
Excursió a la Serra de Busa
A l'anterior, Ulls de Joèu
Al següent, Riera de les Gorgues

Situació: Navès, Solsonès
Alçada final: 1.526 mts
Distància: 3 quilòmetres
Desnivell: 125 mts
Durada: 1:30'. Matinal. Si no aneu gaire d'hora, tot el dia que la pista es fa llarga.
Edat recomanada: + 4 anys
Punt de sortida: Pla de Busa.
Com arribar-hi: Agafem la carretera de Solsona a Berga,c- 149,en en km.9 (Navès) pista forestal direcció Besora,Castell,Guilanyà i Coll d'Arques.
.1245 m.fil de la cadena del serrat de Guilanyà.Cruïlla,
km.12,6, Cruïlla de pistes: al sud cap a Sant Llorenç,a la dreta cartell indicador Busa 2,5km.
Km.12,8, a la dreta de la pista queda la petita capella de Sant Jaume de Coll d'Arques
Km.13,2, deixar a la dreta la pista forestal que es dirigeix cap a la casa d'Ordrigues.
Km.14,8,cruïlla de pistes(1345m.), cap a l'esquera, cartell indicador de Busa 0,5km. En aquest punt comença el ben arranjat Grau de la Creu. Aquest Grau fou acondicionat per accedir-hi amb vehicles l'any 1952.
Km.15,1, s'arriba a dalt el Grau de la Creu (1360m.). Aquí, amb una magnífica perspectiva del Pla de Busa, es pot deixar el cotxe o més endevant a la cruïlla de camins.

Hi ha un altre accés des de l'embassament de la Llosa del Cavall

Sant Pere de Graudescales i la Cinglera de Busa
Atenció al passar el pont cap al Capolatell. Març 2003.

Des de la cruïlla de camins agafem el de l'esquerra que passa al costat de la masia. Seguim en direcció N-N0 deixant el cim del Cogull a la nostra dreta. Arribem al mirador del Capolat amb taula d'orientació i vistes sobre la Serra dels Bastets i Sant Llorenç de Morunys. Seguim ara cap a l'oest fins arribar a un pont metàlic (no hi ha cap problema per pasar-lo però cal vigilar amb els petits que no rellisquin o que fent broma mentre esperen caiguin. La timba és important. Una pujadeta més i s'arriba al Capolatell, que va servir de presó durant la guerra de la independència per als francesos capturats.

OBSERVACIONS
Al Pla de Busa hi ha dues masies, una habitada (2003), i l'ermita de Sant Cristòfol de Busa.
Si voleu veure millor les parets de la serra de Busa podeu anar a la Vall d'Ora, fins al paratge de La Selva i el monestir de Sant Pere de Graudescales. Des d'allà es veuen perfectament els paredons que cal superar per accedir al pla. Es pot arribar desfent tota la pista i des de la carretera de Solsona a Berga /C-149) agafar la que puja per la Vall de l'Aigua d'Ora o per pista des de la cruiïlla del Pla de Busa arriba fins al final Est del pla passant per la collada del Collar i les Collades. Deixarem a l'esquerra un corriol que va al monestir i seguirem baixant (+ de 9 quilòmetres) fins arribar al riu Aigua d'Ora. Hi ha un petit museu i un molí d'aigua amb el que fan demostracións. Anirem aleshores cap al monestir o per altres pistes cap a La Selva on hi ha un alberg.