Al llistat de les sortides amb nens petits
Excursió al Montcau
A l'anterior, Bellmunt
Al següent, Serra de Busa

Situació: Parc Natural Sant Llorenç del Munt i Serra de l'Obac. Vallès Occidental.
Alçada final: 1.048
Distància: 3 quilòmetres
Desnivell: 200 mts
Durada: 1:20'
Edat recomanada: + 4 anys
Punt de sortida: Coll d'Estenalles. Km. 14,8 de la carretera B-1221 de Terrassa a Navarcles.
Com arribar-hi: Des de Barcelona cal anar fins a Terrassa, seguir per la carretera de Matadepera, però sense entrar al poble, fins al Coll d'Estenalles. A aquest punt també es pot accedir, per la mateixa carretera, des de Talamanca, Navarcles i Manresa.

Maig 2006

Sortim del Centre d'interpretació del parc natural de Sant Llorenç del Munt i la serra de l'Obac del Coll d'Estenalles en direcció est (els primers metres són asfaltats). La muntanya que veiem ja és el Montcau, així que quan la pista gira vol anar cap a la dreta, surt un corriol que, recte amunt porta fins el cim.

OBSERVACIONS

Es pot tornar pel mateix camí o, al baixar, anar cap al sud fins al coll d'Eres (944 mts). És una zona boscosa i relativament ample per dinar i jugar.
Si continuéssim per aquest camí aniríem a parar a la Mola (1:30 hores aprox.).
Del Coll d'Eres es pot anar fins a la cova Simanya. Venint del Montcau heu d'agafar el corriol de l'esquerra. Baixa molt dret i està marcat amb fites i senyals blaus. Hi ha una primera cova, més aviat avenc, a la que costa una mica entrar.
Més endevant, un altre trencall porta a la veritable cova Simanya. No oblideu dur LOTS. Es pot entrar uns 200 metres, tot i que a estones cal anar molt ajupit.