Al llistat de les sortides amb nens petits
Excursió a la Roca Canalda
A l'anterior
A la següent

Situació: Solsonès, a l'oest del coll de Jou
Alçada final: 1.703 mts
Durada: 4 hores 40'. Recorregut circular
Edat recomanada: +5 anys
Punt de sortida: Crta. L-401, 5,6 kms a l'oest de Coll de Jou. És una curva pronunciada a la dreta.
Com arribar-hi: A Coll de Jou s'hi arriba des de Solsona per la LV-4241. I a Solsona es pot accedir per la C-55 des de Barcelona i Manresa o per la C-26 des de la C-14 (Oliana). També s'hi arriba des de la C-14 a l'alçada de Coll de Nargó.

MÉS INFORMACIONS:
Track: SI
Mapa de la zona: SI
Excursió dels Nohihaquienspari: SI

Ca la Rita sota la Roca Canalda
Octubre 2012

Sortim de la L-401 i agafem la pista que surt a la dreta. Just allà mateix hi ha una casa de pagès. Puja dreta i, de seguida, trobem un trencall a la dreta. És per aquí per on tornarem quan acabem de fer la volta. La pista se'n va bastant cap a l'oest, per situar-se a sota de la paret del Pic Sobirà. L'anem reseguint fins arrribar a un pla d'herba. El cim és la dreta, cap al sud. La baixada la fem cap al l'est-nordest. Hi ha alguna fita però és bastant perdedor. Molta estona anem camp a través afagant i deixant camins. Si mirem a l'esquerra veurem que s'està acabant el Pic Sobirà, hem de salvar, anant cap al nord, un resalt de la roca i trobarem una pista que hem d'agafar cap a la dreta. Aleshores ja estarem situats a sota de la Roca Canalda. Tot i que està indicat, hem d'estar atents al punt on comença el camí que passa per les coves. Ara només l'hem de seguir fins al final i tornarem a la pista de l'inici de la ruta.
Nosaltres ens vam equivocar un moment i el camí pujava, estàvem anant cap a una de les canals que pugen directes a la Roca Canalda.

OBSERVACIONS
Bonics paredons on hi ha nius de voltors.
Interessants les baumes/coves que hi ha a la base de la Roca Canalda. A Ca la Rita hi van viure fins als anys 80.