Castell de Burriac
2 de juliol: la calor i les protestes poden amb els grans

Va ser un dia de molta calor, molta, i les nenes només pensaven en la piscina que ens esperava a casa dels Parron-Casanova. I així va anar tot. En aquesta sortida érem el nucli dur del grup (que no s'enfadi ningú), els Parron-Casanova, els Anton-Sales, els Moya-González i els Gabarró-Solanas.

La idea de l'Ignasi era fer la circular Cabrera-Cabrera pujant al Castell de Burriac (401 mts), al Turó de l'Infern (324 mts) i al Mont Cabré (307 mts), el de les antenes de televisió. Però ja pujant al castell vam tenir problemes. Les nenes quasi es neguen, i això que eren només uns 300 metres de desnivell (per tant molt apropiat per a anar amb nens petits, això si, a la primavera o a la tardor). Vam pujar per un corriol enmig del bosc i així ens estalviàvem el solàs que feia, realment feia molt calor. A dalt vam sentir les explicacions de l'Ignasi sobre la història del castell de Burriac i els asentaments ibèrics de la zona. Molt interessant. Fruita, aigua i cap a baix. Vam sortir en direcció oposada fins arribar a un coll per on passa una pista i hi ha un monument dedicat als pobles del Mareme. Encara vam seguir una estona per dins del bosc, amb marques de pintura, fins que l'únic camí era la pista.
Si es va amb nens molt petits es pot pujar i baixar tota l'estona per la pista.

Els retrets cap als pares anaven en augment i ens matxacàvem amb la piscina i amb la calor. Així que, contràriament a l'opinió de la Berta, jo, que no li agrada cedir, es va decidir anar amb els cotxes fins a on s'acaba la pista i pujar i baixar (pel mateix camí) el turó de l'Infern, on en temps passats penjaven a la forca els lladres.

La resta del dia van estar molt contentes les nenes, piscina, dinar i piscina.

LES FOTOS DE LA SORTIDA

L'Ignasi explica la geologia de la zona del castell de Burriac   Ja han arribat a dalt, es miren el mar, és a prop

L'Adela i la Montse acusen la calor   Aquí veieu el nucli dur de Nohihaquienspari   Vista lateral del castell

Cares de pomes agres, tot i que les explicacions de l'Ignasi són molt interessant.   A la baixada, només hi ha un petit pas una mica difícil, just al començament.

Es tracta de posar la pedra a sobre del monòlit. Impossible.   Baixem del ......., Burriac al fons.

Les sis nenes només pensen en la piscina.   Àpat ràpid per tornar a l'aigua.

Castell de Burriac, 401 mts

El punt de partida és el poble de Cabrera de Mar, al Maresme.
A la N-II, entre Vilassar i Mataró, cal agafar la B-502 i, després de passar per sota de l'autopista del Maresme (C-32) trencar a l'esquerra per la BV-5021 fins arribar a Cabrera.
Si veniu per l'autopista C-32 heu de sortir a Vilassar i agafar la B-502, la resta és igual.
A Cabrera anem cap al centre del poble i agafem el carrer de la Riera que va paral.lel a la riera, és clar (a l'esquerra hi ha el poliesportiu). Quan el carrer s'acaba continua una pista transitable per a tot tipus de vehicles. Un cop passat Ca n'Orriols cal girar cap a l'esquerra pel camí de Can Segarra. El cotxe l'hem de deixar en una gran curva a l'esquerra on hi ha també l'entrada al recinte arqueològic de Can Modollell.

HORARIS I DESNIVELLS *

Aparcament 1

Castell de Burriac

Pica pica i fotos
F: 12:25
Turó de l'Infern**
**1:05'
Aparcament 2
* Falten algunes alçades que es completaran pròximament.
** Aquest tram inclou la baixada del castell de Burriac, el canvi d'aparcament dels vehicles i la pujada al Turó de l'Infern.

De la curva on deixem els cotxes, surt una pista. L'agafem, i quan gira l'esquerra (cadena) nosaltres continuem recte. S'inicia un corriol molt dret que en 20 minuts ens pujarà al castell.
La baixada es pot fer, tot per la pista o per un altre corriol que, cap al nord, torna a enllaçar amb la pista. Però si no la volem agafar, continuem per dins del bosc (indicat) fins que de nou ens trobem amb la citada pista. Només cal seguir-la per arribar als cotxes.

Per anar al segon punt de l'excursió, agafem els vehicles i seguim la pista per la que hem vingut des de Cabrera de Mar. Arribarem a un coll sense continuitat. Aparquem i seguim a l'esquerra muntanya amunt fins al Turó de l'Infern.