Als bolets d'aquesta sortida
Desconegut Pla d'Aiats
23 de setembre de 2007: un molt suau substitut per l'Aneto

L'Aneto va tornar a quedar posposat (qüestió ara del temps) i vam susbtituir la sortida per una coseta suau, molt suau però no per això menys bonica. El Pla d'Aiats és el final d'una petita cinglera situada al Collsacabra. Molt a prop de llocs tant coneguts i visitats com Taverter, Rupit o Cantonigrós però no us asseguro que no va massa gent. Així, a l'encant natural del lloc i les vistes que té, es pot afegir la tranquil·litat i la calma. Si el diumenge 23 se sentia algun soroll, érem nosaltres.

Entorn
Casa dels Aiats sota la cinglera dels Agullots de la Tuta
Un carro es va estimbar, segur. Però què hi feia en aquest corriol estret i dret?
Casa del Pla. Queden només les quatre parets

Amunt i avall
La roca és molt inclinada i rellisca
Escalen com si caminessin per pla
Magnífica llosa enmig de la pujada
No era pel camí més difícil
Els voltors busquen menjar
Coll del Bram, mini aturada
Deixem enrera els aiats, a dinar.

Las vam esperar més de 20'. No tenen forces....

Vam anar els Gabarró-Solanas, els Anton-Sales i els Andres-Puntero. Tots al complert, així que érem 12. Les nenes de la Núria i el Miquel, la Jana i l'Aina quasi no s'enrecordaven de nosaltres (només ens havíem vist a Sant Martí Sarroca). Nosaltres el que no recordávem era lo bé, ràpid i sense queixar-se gens que van fer els 362 metres de desnivell que hi ha. Ja podrien prendre nota la Rut i la Irene.

Vam passar una bona estona buscant, i trobant

Hi va haver un element que ens va fer arribar tard a dinar (La Devesa-Pruit). Quan érem al mirador, la Pilar va trobar rovellons. I no un. Així que vam estar força estona buscant i buscant. I vam trobar molts bolets: rovellons, apagallums, cames de perdiu, ceps, amanites, xampinyons i altres espècies que no coneixíem. Va ser molt divertit, fins i tot pels que, com jo, quasi no vam trobar cap.

Pla d'Aiats, 1.290 mts

El camí s'agafa al pont de la Rotllada, una mica abans d'arribar a Cantonigrós venint des de Vic-Roda de Ter-Santa Maria de Corcó o una mica després d'aquell poble si venim de Rupit-Pruit-Olot. És la carretera C-153 que enllaça Vic i Olot.

Crta

Masia i cartell inici corriol
Paret a la pujada
Pista principal
Cotxes
TOTAL ATURADES: 1:05'

Aparquem com podem al costat del pont de la Rotllada. Agafem la pista que surt i que va cap a la casa dels Aiats deixant a l'esquerra algun trencall cap a una casa rural. Passem per en mig de diversos edificis de la casa i trobem un cartell indicador. Cap a l'esquerra un corriol ens porta també al Pla d'Aiats però nosaltres n'agafem un altre una mica més dret i que surt just darrera del cartell. Està marcat amb pintura blava i no sempre és ben visible. En general s'ha d'anar per on hi hagi més desnivell i més roca descoberta. Si en molta estona no es veuen les marques, girar cua per si ens hem equivocat de camí. Abans d'arribar al pla superior passem per una paret força espectacular i que ens permet tenir vista (si fa un dia clar) de les parets que voregen l'embassament de Sau. A l'arribar al pla trobem una casa en runes, moltes falgueres, ortigues i menta. Cap a la dreta arribarem de seguida al mirador. Per tornar hem de passar de nou per la casa i, no baixar per on hem pujat sinó seguir cap al NO. El camí està igualment marcat però apareix pintura vermella i blanca -crea, si més no, una mica de confusió. Hem d'estar atents a quan s'arriba al coll del Bram. No sembla ben bé un coll però un cartell indicador ens diu que si continuem en la direcció que anàvem acabarem al Santuari de Cabrera (que és una altra opció interessant però no la que nosaltres vam fer). Així que girem 90 graus i dret cap a baix fins que anem trobant camins més amples i, finalment, la pista que ens portarà de nou als vehicles.