A les flors i bolets d'aquesta sortida
Pont Cabradís
28 d'octubre de 2007: passejada amb bolets de tinta

La sortida estava pensada com una passejada però es va convertir en una autèntica excursió. Primer per què vam fer el recorregut llarg i després per la lentitut amb què vam fer el primer tram, el més senzill. El Pont Cabradís és un d'aquells indrets que són molt coneguts a nivell local per la seva bellesa i singularitat però que no són gaire visitats. Nosaltres només vam veure dues personesen tot el dia. Buscaven bolets

Passarela per vorejat un dels embassaments del riu Aigua de Valls

En aquesta sortida, els Nohihaquienspari vam donar la benvinguda a una nova família. Benvinguda en persona per què ells ja fa mesos que s'han proposat sortir a la muntanya i fa temps que estem en contacte. Fins i tot han proposat excursions noves per fer amb nens petits i ja estan penjades en aquesta web. Són l'Angela -àvia-, la M. Angels -la mare-, l'Angels -la nena- i en Dídac -el pare-. Viuen a la zona de Vic. Els vam acompanyar els Gabarró-Solanas i els Parron-Casanova. Va ser un dia de mitja muntanya molt agradable.

El grup després d'un dia molt agradable

Val a dir que, de les nenes, només va caminar amb ganes l'Angels -quasi 5 anys-. La resta, força mala cara. Fins i tot es van plantar al terra al mig d'un tram. Només amb el fet de buscar bolets vaig aconseguir que caminessin (després van confessar -sense tortures ni amenaces-, que s'ho havien passat bé).

Les molt xules (Maria, Marta i Alba) es volien plantar, però no.... El que vam trobar: bolets de tinta al terra i grans paredons mirant cap al cel.

Pont Cabradís, túnel que de 60 metres que ha fet l'aigua

El camí té dues parts diferenciades, una força seca, la primera, i després, quan la pista es converteix en camí, molt humida. El paisatge és molt maco, verd arran de terra amb el riu Aigua de Valls al costat, i impressionants paredons si mires al cel. Al final, l'objectiu de la sortida -el Pont Cabradís- queda una mica empetitit pel que hem vist durant el camí. Amb sol ha de guanyar molt.

El Pont Cabradís és un passadís que ha fet l'aigua per passar per sota i té uns 60 metres. Quan arribes al final de l'excursió estàs situat just a sobre del pont. Aleshores has de baixar fins a l'aigua. Hi ha un parell de passets pels que s'ha de passar amb força cura però sense més problemes.

Sortida del Torrent Fondo al riu Aigua de Valls. Està encaixonat entre altes parets
L'únic que va baixar de cara, el Lluís   Estampa de tardor entre el Solsonès i el Berguedà

La tornada la vam fer pel mateix camí.

Pont Cabradís

Al Pont Cabradís s'hi pot arribar des del nord (Saldes) o des del sud (carretera Berga-Sant Llorenç de Morunys. Nosaltres vam escollir anar des del sud. També es pot escollir fer dos camins: un llarg i un curt.
. Si volem anar pel llarg (com nosaltres) s'ha de deixar la carretera general BV-4241 al trencall que ens porta al poble Casanova de Valls. Seguim la carretera (en alguns mapes encara està marcada com a pista) passem el poble i la carretera es converteix en una pista encimentada que va pujant. En la primera curva molt pronunciada a l'esquerra (d'on surt una pista a la dreta tancada amb una cadena que és la que haurem d'agafar) s'ha de deixar el cotxe. Només hi caben 3, màxim 4.
. Si volem anar pel curt (són 3 kms menys per trajecte) hem de sortir de la carretera en els indicadors de Sisquer i Montcalb. Uns 2 km després de Sisquer deixem la pista principal a Montcalb per la de l'esquerra en baixada a la Perera. Passem pel veïnat de Sant Romà i baixem al riu Aigua de Valls. Cruïlla: pista riu amunt. Després de travessar 2 torrents s'acaba la pista en un pla arran de riu (22,4 km des de Sant Llorenç).

Curva-aparcament cotxes

Baixada i esperes

Curva-aparcacament cotxes
TOTAL ATURADES: 1:10'
El desnivell és inapreciable encara que tot el recorregut té petits desnivells de pujada i baixada.

Explicarem l'itinerari llarg amb el punt de trobada amb el curt.
Deixat el cotxe a la pista encimentada anem per la pista de terra fins a trobar el riu (ens queda a la dreta). Seguim la pista, arribarem a un petit embassament (n'hi ha tres). Hi ha un sistema per tal que les truites poguin pujar riu amunt malgrat la presa (no sabem si funciona realment). La pista es converteix en camí i s'enfila muntanya amunt ajudats en un primer moment per una escala i un passamans. Segon embassament i Molí de la Corriu. En aquest punt passem a l'altra banda del riu. Trobem una instal·lació elèctrica i una pista encimentada de nou. Així caminem fins a trobar el tercer embassament i la pista que ve de Siquer. Per tant, aquí comença el camí curt. Aquí les muntanyes són espectaculars.
El camí es va estretant, amb molts puges i baixes i també punts on pots acostar-te i admirar el riu Aigua de Valls. Arribem a una escala de fusta que ens ajuda a superar un tram vertical d'uns 4 mts. És a la dreta del camí (hi ha una altra, abans, a l'esquerra que no s'ha d'agafar). Caminem entre boscos que ja no són pi, sino de roure, alzina i faig. Arribem al Torrent Fondo que ens obliga a baixar fins a l'aigua i tornar a enfilar-nos al camí. El torrent fa honor al seu nom. El terreny és molt humit i s'ha de vigilar. Una estoneta més i arribem al final. Un cartell ens indica que el Pont Cabradís és a l'esquerra, ull, a l'esquerra avall. Just a sota d'on estem.