A les flors d'aquesta sortida. Són les mateixes que les del Salvaguarda, quasi la mateixa zona

Ferrada del Castellaso
27 de juliol de 2008: bona ferrada per començar

Realment és molt fàcil. Té però, tres moments en els quals t'hi has de posar en sèrio per passar-los sense problemes. Però és veritat el que diuen les ressenyes, són molt curts i els graons es troben molt junts. D'aquesta ferrada en podríem dir que és mixta, amb més d'una tercera part de la via sense graons artificials. Hi ha parts en que vas caminant (amb una línia de vida per si de cas) i altres en què has de progressar fent servir la tècnica de l'escalada -sempre assegurat, això si).

Aproximació a la ferrada del Castellaso

Només vam cometre un error, anar tant tard, eren cap a les dotze del matí d'un calorós dia de finals de juliol. Per fer la via vam estar poc més d'una hora i quart. L'aproximació és d'un quart d'hora, si no et pares a fer fotos -de flors, es clar-.

Aquesta ferrada es troba al poble de Sesué, a la vall de Benasc. Si veniu del sud cal entrar pel trencall que posa Sesué Nord o càmping. Deixar el camí del camping a la dreta, la carretera a Sesué recta i agafar una pista de terra fins a una granja de vedells. Està indicat en els trencalls excepte en el de la carretera principal. Al costat de la granja es deixa el cotxe (a dalt no hi ha gaire lloc). Aleshores s'agafar una pista de terra que surt a l'esquerra i que passa per sobre de la granja. En un quarts d'hora sou al principi de la via. La baixada es fa pel darrera passant per una ermita visible durant tota la pujada.

La ferrada s'anomena del Castellaso. Es troba en la vertical d'una antiga pedrera de marbre ara netejada. Queden però dos velles instal·lacions que debien ser utilitzades per pujar i baixar materials.

Situació a la zona Berta progressant pels graons

Tram de progressió en roca i franqueig Tram vertical a la segona part de la via