Forat Micó, mini volteta
27 de febrer de 2011: primera excursió de l'any

Es pot considerar la primera sortida de l'any, amb permís dels que van anar a esquiar el 6 de febrer. Si ells no ho escriuen i passen les fotos, no hi ha ressenya. Així que, amb mono de muntanya, ens disposem a fer una excursió, paraula que quasi ha desaparegut del nostre vocabulari. Per més veus que vam donar, poc quorum vam aconseguir. Sort que unes amigues de la Marta i la Cèlia del bàsquet, l'Andrea i la Rebeca, s'hi van apuntar. I amb elles i amb els seus pares i la gosseta vam compartir aquesta sortida de diumenge.

Forat Micó és una gorja no gaire estreta formada pel riu Ges, entre Sant Pere de Torelló i Vidrà, entre el Bellmunt i la serra de Curull. La primera idea era fer un recorregut d'anada i tornada, però la Pilar va trobar el track d'una circular i vam decidir canviar l'itinerari. El destí era el Salt del Molí, a tocar de Vidrà. A sota de la cascada hi ha la referència d'un GeoCaching però una família el va buscar infructuosament. Nosaltres ni ho vam intentar. El trajecte més llarg va ser el d'anada, ple de pujades i baixades, així que la tornada se'ns va fer molt curta.

Us deixo amb les fotos i la fitxa tècnica de la sortida.

D'entrada, poques ganes de caminar

Passem el riu Ges, amb l'ajut d'unes pilones

El Ges estava preciós

El camí s'enfila sota els cingles de la Socarrada

Cèlia, Andrea, Rebeca i Marta, avancen a bon ritme

Casa d'Espaulella

Inscripció d'antiguitat: 1679

Potser no era prudent entrar-hi

Però no s'hi van poder resistir

Al fons, el Bellmunt

Troben a la casa una llibreta de deures

Feixes abandonades sota la casa

Salt del Molí del Salt, des de dalt

I aquí des d'abaix. El que donava la càmara

Les quatre sota l'aigua

La cascada al complert

Aquí s'acaben totes les pujades, som a la pista de tornada

Amunt i avall, la Nala va ser una altra de les campiones

La Tosca dels Degotalls, superior

Esquitxa la Tosca

Núria, ai ai ai les pujades...

Juan Carlos, quina paciència esperant les nenes

Forat Micó i cascada del Molí del Salt

Hem d'arribar a Sant Pere de Torelló. Si venim de Barcelona per la C-17, passat Vic agafem la
C-37. La deixem sortint cap a Torelló i agafem la BV-5224 de Vic a Olot pel coll de Bracons -no pel túnel-. Des de Girona, l'eix transversal (C-25) i les mateixes carreteres.
Ja a la BV-5224 hem d'arribar al km.11 i agafar una pista de terra que surt cap a l'esquerra. Passarem per la casa rural La Tauleria. Una mica més endevant deixem el cotxe en algun dels marges que hi ha -no hi caben massa vehicles.

Aparcament

Tosca dels Degotalls

Aparcament

TOTAL ATURADES:     35'

Aquí explicarem el recoregut circular que nosaltres vam fer. Si es vol fer més suau (nens petits o gent gran) es pot fer des de l'aparcament dels vehicles fins a la cascada i el pont i tornar pel mateix camí.
Deixem els vehicles i seguim la pista. Per passar el GES, o mullar-se els peus o passar per unes pilotes que hi ha al riu. Optem per l'opció seca. En uns 15 minuts arribem a un trencall que surt a la dreta. L'hem d'agafar, serà el camí d'anada. El camí puja i baixa molt sovint, majoritàriament per pista. Passem per sota dels cingles de la Socarrada. A l'altra banda del Ges, veiem el Bellmunt.
Continuem per la pista i fins a una gran masia (abans, en un revolt a la dreta, també n'hi ha una de petita), la d'Espaulella. No s'hauria d'entrar, es troba en estat ruinós, però és maca i situada en un paratge maravellós i tranquil.
Des de la masia continuem per un corriol cap a baix, cap al Torrent Salgueda. Aquí ens vam equivocar, NO s'ha de seguir per la pista sinó per un corriol que s'enfila a la dreta de la pista. Si ho saps es veu. Pel corriol continuen les pujades i baixades fins arribar al desviament de la cascada del Molí i al pont de Salgueda, molt a prop de Vidrà. Per passar a l'altra banda del riu i tornar als cotxes, s'ha de passar per la base de la cascada. Però abans, es pot anar a veure-la des de dalt. I això és el que vam fer.
Es passa la cascada també per unes pilones i s'ha de pujar per un caminet fins a trobar el PR C-47 en sentit Sant Pere de Torelló -està indicat- que ens portarà fins als cotxes. Es pot anar tota l'estona per la pista o agafant trencalls per fer més curt el camí.