En bici al Voltreganès
20 de març de 2011: Ruta fàcil però una mica accidentada

Va resultar una sortida més complicada del que ens pensàvem, tot i que no tenia gaire desnivell. Vam ser dues famílies (no senceres que la Rut va fallar) i la Carme Rovira, de Santa Perpètua. Feia fred quan vam arribar a Manlleu i fins que no van obrir l'oficina de Turisme per llogar una bici que ens faltava la feina va ser entrar en calor. Lloguen material al mateix edifici del Museu Industrial del Ter de Manlleu -entre Sant Joan i l'11 de setembre a l'embarcador que hi ha davant-. També donen informació del que pots anar veient durant el recorregut, però val més dur el camí ben aprés perquè és força perdedor i no està del tot indicat.

Com sempre, el Lluís havia fet la ruta adaptant diversos tracks i propostes trobades a lloc oficials o directament d'altres grups. La humitat cobria el passeig del Ter de Manlleu quan vam fer les primeres pedalades. Després, però, vam passar calor.

La ruta tenia una mica de tot: pistes amples, carretera, una fira, corriols entre camps, corriols a la vora del riu, baixades fortes i pujades per fer-nos baixar de la bici. El que no ens esperàvem trobar era una pista tallada. La pluja dels últims dies la va malmetre, i de quina manera. Van ser només un parell de punts però ens va posar a prova. Al final vam escurçar una mica el recorregut. Estàvem cansats. L'itinerari que ens havíem proposat éra d'uns 40 kms, vam fer prop de 27.

L'excursió va resultar accidentada també per la caigua de la Cèlia en una de les baixades, un bon susto i unes quantes rascades. I, a més, a més, ens vam enterar a mitja sortida que l'Institut de la Marta i la Cèlia s'havia, l'havien cremat. Un incendi greu que no permetia fer classes, i que faria que fins al setembre haguessin d'estudiar en un altre lloc -lloc que va resultat ser l'escola d'idiomes del costat de l'institut Joan Brossa-

Aquí una mostra de la nostra petita aventura:

El grup, preparat per pedalar

Estem al costat de la Gleva.
Hem d'esbrinar com passem el riu

Problema, la pista està enfonsada

Problema superat, ja som a l'altra banda

El camí s'estreta,
passem a la vora del riu i dels camps de conreu

Aquest tram del riu és ple de comportes per regular el cabal del Ter i el seu aprofitament

Hora de dinar, ha costat arribar fins aquí

El pendent era fort i la Cèlia ha volat. Res greu

Monòlit en terra arenosa, curiós

Petit descans en tram asfaltat

Bonic, oi.....

Manlleu-St. Hipòlit-Manlleu

L'inici de la ruta és a Manlleu, al Museu, al Passeig del Ter.
Per arribar-hi -des de l'àrea de Barcelona- agafem la C-17 i passat Vic ja hi ha un desviament cap a Manlleu. També podem agafar des de la C-17 l'Eix Transversal en direcció Girona i després anar per la B-522 carretera de Vic a Manlleu.
En qualsevol cas, el Museu Industrial del Ter està indicat a Manlleu.

Passeig del Ter, Manlleu

Passeig del Ter, Manlleu

TOTAL ATURADES:     25'

EN BICI :
Segons els fulletó que tenen a l'oficina del Consorci de Turisme dels Paisatges del Ter l'itinerari està degudament senyalitzat però no és cert. Així que prepareu abans la sortida per evitar pèrdues innecessàries.
Sortim de Manlleu pel passeig del Ter en direcció a les Masies de Voltregà. El primer tram va paral·lel al riu, el tenim a la nostra esquerra. Ja a tocar de la Gleva passem a l'altra banda per una carretera que ens porta a la rotonda de la Gleva. Aquí hem de fer un tram per l'antiga C-17 fins agafar a la dreta quan acaba la pujada, a Sant Hipòlit de Voltregà.
De nou baixem al costat del riu i per anem per un estret corriol entre camps de cultiu i l'aigua. Rodegem el Puig de Gallifa i deixem la vora del riu per la Colònia Lacambra. Amb la nova C-17 se'ns fa complicat tornar a agafar la ruta al costat de les Vinyoles d'Orís. Situats, dinem. Una mica de carretera i passem un altre cop el Ter pel nucli de La Coromina. Ara combinem pista asfaltada, carretera i pista de terra per tornar a Manlleu per La Riera i Can Solà. Hem decidit escurçar la ruta i no fer l'última pujada. La pista ens porta de nou al passeig del Ter de Manlleu.

Reconec que no és una descripció massa concreta. Amb el Track i el mapa anireu més ben orientats.