De Portbou a Llançà
7 de juliol de 2012: passejada i bany amb vells amics

Bonica matinal per fer, si és possible, no al pic de l'estiu com nosaltres. Però es pot quan es pot. Passant el cap de setmana a casa d'uns amics a l'Alt Empordà, es va proposar fer un tram del camí de ronda que passa pel nord de Llançà. I cap allà que vam anar. Crec que la primera part del camí no era exactament la correcta, però ens va servir per veure el Memorial Karavan, un curiós monument dedicat a la memòria de Walter Benjamin i situat al costat del cementiri de Portbou. És en aquest cementiri on hi ha les restes de Walter Benjamin i a Portbou es pot seguir tota un ruta turístico-cultural dedicada a aquest filòsof i pensador jueu-alemany.

De tota manera, el tram més maco d'aquest camí de ronda és entre Colera i Llançà. Al final del camí es pot aprofitar per donar-se un bany en les múltiples cales per les que s'hi passa. Nosaltres ho vam fer a la coneguda com la Ferradura.

Al memorial Karavan

Primera pujada

Portbou, túnel de la carretera i estació del tren

Quin camí és el bo?
Agafem les escales

Magnífiques vistes, Colera, Llançà i Port de la Selva

Al coll de Sant Antoni

Lluís, Jordi i Josep

Platja del Garbet al fons

Passet salvat sense problemes

Cap a la platja del Garbet

Cala de la Ferradura

Portbou-Llançà

El punt de partida de la nostra ruta és el cementiri de Portbou. Per arribar-hi, al arribar a Portbou per la carretera N-260 i just a l'entrada agafar un carrer cap a la dreta -carrer del Pi- que ens portarà a la rotonda del cementiri, per la Pujada del Mirador. Allà dalt no hi ha lloc, s'ha d'aparcar als carrers que hi pugen.

Portbou
Banyet
Llançà
TOTAL ATURADES: 25'

Sortim del cementiri deixant-lo a l'esquerra i ens enfilem muntanya amunt. A sota, molt avall, ens queda el port de Portbou. Per aquest caminet arribarem a la carretera (és un tram pel qual, des que van fer els túnels, passen pocs cotxes). Seguim la carretera en direcció a Llançà i passem pel coll del Frare. Trobarem que per l'esquerra arriba el GR que ve de Portbou (una altra possible itinerari si es comença al centre del poble). Algunes curves més i hem d'agafar una pista, en una curva molt pronunciada, que surt a la dreta de la carretera. Està relativament indicada, és a dir, que la marca blanca i vermella es veu molt poc. El camí torna a pujar molt dret fins arribar de nou a la carretera. És aleshores quan la deixem definitivament perquè agafem un camí a la dreta. A l'inici d'aquest caminet trobem unes coves adaptades com a refugis. Ja veiem Colera, Llançà i Port de la Selva. A l'arribar a Colera, hem de travessar el poble, creuar la riera de Molinàs i enfilar-nos per unes escales que ens conectaran amb el camí de Ronda. Aquest és camí que nosaltres vam fer. perquè el GR puja per un altre punt fins al coll de Sant Antoni. En uns 20 minuts arribarem a aquest punt al qual també arriba la pista -GR- que ve de Colera. El camí segueix cap al sud i després de passar per bosquos de pins comencem a tenir el mar a tocar. Només cal anar seguint-la. Passem per la platja del Garbet i pel cap Ras. Al costat de la urbanització d'en Gifreu ens acostarem a Llançà.