Turó de Morou, un passeig
27 d'octubre de 2012: ceps i amanites muscàries

Vist amb la perspectiva d'una setmana, no se si la sortida va ser per fer una excursioneta o per buscar bolets. Fos el que fos la idea inicial, va estar molt bé, vam caminar i vam caçar bolets, com estar de moda dir ara. El Turó de Morou és un dels cims del Montseny, segurament no el més famós però que per la seva poca dificultat (de desnivell i d'accés) el fa ser molt assequible si es va amb nens petits o amb persones grans. Només una precaució. Per arribar a dalt del cim -uns blocs de pedres com es pot veure a una de le fotos- hi ha una grimpada, fàcil però no apta per a tothom. Tot i així crec que sense fer-la es pot donar per pujat aquest cim.

El Turó de Morou està dins del parc natural de Montseny i el camí des de Santa Fe està força ben indicat. El que vam fer nosaltres, té les marques taronges als pals indicatius, però hi ha diverses variants. A la tardor, no només trobem bolets, castanyes i fulles de tots els colors, el dia que nosaltres vam estar hi havia batuda del senglar. També ens va agafar la pluja però com que el camí va gairebé sempre sota les fagedes, ens va afectar poc.

Formes capritxoses
Turó de Morou

Berta al cim del Turó de Morou
Closques de castanyes

Esquera: Lluís amb amanita tancada
Dreta: Berta amb cep (boletus edulis) doble

Bonics exemplars de ceps

El camí estava plegat d'amanites muscàries
Ou de reig o amanita muscària?

Turó de Morou, 1.304 mts

Cal arribar-hi ha Santa Fe del Montseny. Hi ha diverses opcions:
1. Autopista AP-7 sortida Sant Celoni i BV-5114 (carretera de Campins) fins a Santa Fe.
2. Eix transversal (C-25) fins a Viladrau i BV-5114 fins a Santa Fe.

Aparcament
---
TOTAL ATURADES:   15' més diverses estones per caçar bolets
DISTÀNCIA TOTAL:    7,2 kms

Deixem el cotxe al costat de l'hotel/restaurant de Santa Fe del Montseny. A la zona també hi ha una àrea de picnic (amb unes sequoies espectaculars) i un centre de natura. Es pot anar per l'esquerra o per la dreta de l'embassament de Santa Fe. Nosaltres optem per la segona opció. Travessem la presa i trobem el camí que venia per l'esquerra del pantà. Seguim la pista cap a la dreta deixant diversos trencalls. El cami passa pels Empedrats de Morou, una petita zona de roques planes i inclinades. Continuem fins que trobem el cartell indicador del Turó de Morou. Només cal seguir-lo fins al cim. Per a la tornada nosaltres vam des-fer aquesta última part del camí però també es pot baixar pel nord del Turó (està indicat) fins als plans de Mulladius. Allà es tornen a trobar els dos camins. Seguim la pista fins arribar de nou a Santa Fe.