L'hospital de sang de l'Obac
31 de març de 2013: divertit pels nens i bones vistes de Montserrat

Excursió circular de 11 km per fer amb nens petits però una mica acostumats a caminar. Nosaltres anàvem amb 4 nens i nenes de 4 anys i dos van aguantar com a campions. Les altres dues van necessitar una petita ajuda per arribar al final. Hi ha un parell de pujades fortes, una al principi i un altre a la meitat, la resta del recorregut és bastant pla. El paisatge és preciós, i el fet de trobar una balma, una font, una cova i antic campament carlista fa bastant distreta l'excursió.

S'ha de vigilar una mica si anem amb nens, ja que a vegades el camí és estret, encara que fàcil, però hi ha una mica de pendent a l'altre banda. Per accedir al Hospital de Sang -com un gran túnel natural- s'ha de vigilar als nens, ja que encara que és fàcil de fer, hi ha precipici a 2 metres de la entrada.

El recorregut va variant contínuament de cobert a descobert, amb vistes impressionants sobretot a Montserrat

Els peques s'ho van passar d'allò més bé: el fet de sortir tots junts, descobrir coses noves i explorar la cova els hi va encantar, i esperen en candeletes tornar a fer una nova sortida.

Per part dels petits anaven: l'Aina (4), la Paula (4), el Martí (4), el Martí Cofí (4), la Laia (5), l'Izan (6), el Sergi (8) i el Joel (9).

Per part dels grans erem: l'Olga, la Monse, la Vanessa, la Marta i el Dani.

Ah, un apunt, porteu llanternes per visitar la cova.

Els peques a la font de la Pola

Matí i Aina a prop de la Font de la Pola

El grup arribant al Quarto de Reixa

Els grans

Paula amb Montserrat al fons des de la balma de la Porquerissa

Quarto de Reixa amb els peques

Pica amb aigüa dins la cova

A partir d'aquí marxa enrere

Aina i Paula, cansades i contentes

Bauma Porquerissa i Hospital de sang

Estacionem el vehicle al pàrking de l'Alzina de Sal.lari, al km 11 de la carretera que va de Terrassa a Talamanca

Aparcament

Aparcament + descans
TOTAL ATURADES:   1:30''
DISTÀNCIA TOTAL:   11 kms

Una vegada hem aparcat el cotxe seguim la pujada i al final de l'asfalt tirem cap a la dreta seguint el camí mes principal fins que acaba la pujada, arribant al coll de les tres creus. No hi ha creus, almenys no les varem veure però sí que hi ha una fita. Cruilla de camins, no agafem el GR-5 i seguim cap endavant, direcció a Montserrat. Seguim el camí sota dels cingles fins arribar a la balma de la Porquerisa. Aquí ens aturem a veure l'espectacular paisatge i fer algunes fotos. Els peques estan encantats amb la balma i pensen que és una cova petita.
Continuem el camí rodejant la Balma, camí evident, i ens endinsem a una zona boscosa. Al cap de poc hi ha una desviació cap a la dreta que ens porta en 50 metres a la Font de la Polac per descansar, encara que una mica fresquet. Podem desfer el camí o baixar directament cap a baixa i enllaçar de nou amb el camí que seguíem. Trobem una nova cruïlla, però resseguim la paret que ens portarà al Quarto de Reixa. Ho rodexem i al cap de 100 metres agafem el camí de la dreta, que seguirem fins arribar a un més ample. Reseguim aquest camí fins arribar a un camí que trobem a la dreta i fa una forta pujada. L'agafem i comencem la forta pujada.
Gairebé al final, trobem a l'esquerra pintada una H de color blau (Hospital de sang), i al costat un camí que tira a l'esquerra i es fica en zona boscosa.L'agafem i anem seguint el cingle en la mateixa direcció, seguint marques blaves i grogues fins arribar al costat del precipici (més marques de pintura). Hi ha com una esquerda que es fica cap a dins, la seguim i ens ficarem a l'antic campament carlista. Hi ha una cova que es pot visitar-se amb llanterna, 200 metres de llargada, però a partir dels 20 o 25 metres comença a fer-se estreta. Es veuen algunes estalactites i estalagmites.
Tambe hi ha un forat al costat del precipici com a punt d'observacio i una mena de cabana de pedre entre dues parets. Deixem l'hospital de sang i tornem a la pujada que havíem deixat. Continuem poca estona mes fins arribar al GR, que ens creua i el seguim cap a al dreta. Continuem el Gr fins arribar al coll de les Tres Creus, per on ja hem passat abans i per on baixarem fins arribar al cotxe.