Només 200 mts de Moncayo
27 de març de 2013: massa vent, massa boira, massa fred

La sortida al Moncayo era en petit comitè. Només el Lluís, la Marta i la Berta. Era com l'escalfament esportiu al torneig de bàsquet de Saragossa. Primer una visita a Tarazona plovent -tot i així, la catedral és fantàstica-, dormint en un poble sota el Moncayo -a Sant Martín de la Virgen del Moncayo, a l'hotel Gomar -ja no tenen piscina. L'endemà era el moment de la pujada. A Barcelona, mentre el Lluís preparava la sortida, una ressenya de feia menys d'una setmana ens va alertar que no seria gens fàcil ja que encara hi havia molta neu i amb el vent que feia i el fred, podria estar molt glaçada. Així que equipats amb bons abrics i amb crampons a la motxilla vam pujar amb el cotxe fins el Santuari i Alberg de Nuestra Señora del Moncayo, a uns 1.620 mts. No hi havia ningú per què els que porten el restaurant encara no hi havien arribat. Feia molt vent, vèiem com els núvols s'acostaven a la muntanya i allà es quedaven.

Tot i les males perspectives, ens vam acabar d'equipar i vam començar a pujar. La neu començava al mateix Santuari. Anem per dins del bosc per un camí més o menys traçat, i fem un desnivell d'uns 200 mts. A estones la neu es dura, a estones tova i aleshores ens enfonsem. Es començar a veure el final del bosc i augmenta el vent i la sensació de fred. Però encara és pitjor, fora del bosc pràcticament no es veu res, tot és boira. Tirem una mica amunt però veiem que no serà ni possible, ni prudent fer cim. Així que, tots tres d'acord, decidim tirar avall.

Quan arribem de nou al Santuari, tot just estan obrint el restaurant. Agafem el cotxe i marxem. El nostre destí és Aniñón de la Cañada, on passarem la nit abans d'anar a Saragossa. Passem per uns pobles petits i desconegut que conviden a tornar-hi. I ho farem.

TARAZONA

La catedral

Esquerra: Marta a l'antiga plaça de braus (amb vivendes)
Dreta: vista general de Tarazona des del barri jueu
L'ajuntament, una joia
Barri Jueu de Tarazona, en remodelació

INTENT AL MONCAYO

Rocam sobre el santuari i plana de Tarazona al fons

Magnific bosc de pi roig
Girem cua, hem arribat a la boira i fa molt de vent

ENTRE EL MONCAYO I ANIÑON DE LA CAÑADA

Agreda, Soria
Entre Cuevas de Àgreda i Beraton, zona de voltors

Berta amb els cireres en flor