Puig de l'Àliga
28 de setembre de 2014: Molta pluja, cap bolet

És aquest un cim facilet que havien fet uns amics de Nohihaquienspari i que haviem inclòs en l'apartat infantil. Ara l'hem fet una collet amb nens i grans. La Silvia, l'Edu i els seus dos fills, en Pau i la Txell, l'Ignasi amb la gossa, la Berta i el Lluís. És a prop de Vidrà, en un punt intermig de les comarques d'Osona, la Garrotxa i el Ripollès. L'esmorzar, com gairebé sempre que venim a aquesta zona el fem a Sant Quirze de Besora, al bar Sport, un clàssic.

Creiem que podríem aprofitar l'excursió per collir uns quants bolets, però res, ni un. Tot estava molt moll i, a més, vam fer el final de la pujada i tota la baixada amb pluja. No podíem ni aturar-nos a mirar si hi havien o no.

Per pista, només uns metres
El camí va molt a prop del torrent, amb algun pas complicat

Al cim, fotos ràpides que ens mullem

Els únics que vam trobar
Increible.... la Txell amiga d'una gossa

Puig de l'Àliga, 1.336 mts

L'itinerari seria C-17 fins a Sant Quirze de Besora, BV-GIV 5227 fins a Vidrà. Aquí seguim el riu Ges per la pista que va a Sant Bartomeu de les Covildases. Deixem els cotxes en un "apartadero" de la pista (una mica abans d'arribar a una casa a l'esquerra i molt abans d'un altre trencall a l'esquerra, fixeu-vos en el track). Hi ha diferents espais per aparcar.

Cotxe

Coll de la Coma
Puig de l'Àliga
Cotxe
----
DISTÀNCIA TOTAL:    5,4 kms

Un cop deixats els cotxes continuem caminant per la pista fins arribar al trencall del camí, que surt a la dreta. I l'hem de seguir, al costat del Torrent del Coll de la Coma, fins al coll de la Coma i des d'allà, a l'esquerra, fins al cim.