Les tines de la vall de Flequer
16 de març de 2014: ningú de nosaltres sabia que existien

El fet de no saber que al Bages, a la vall de Flequer i altres, hi havia hagut tanta vinya i amb les tines al mig dels camps encara va fer més bonica l'excursió. Ara es troben en procés de recuperació i des d'aquí, humilment, recomanem a tothom que fagi la visita. És molt curiós i està molt ben explicat. Abans d'anar-hi podeu consultar la informació que té penjada a la xarxa el Consell Comarcal del Bages.

És una ruta amb poc desnivell, per fer-la en un matí però si hi aneu amb nens petits o amb gent gran, us emporteu el dinar i la feu durar una mica més. Nosaltres vam acabar el recorregut a la Casa d'en Flequer. Vam fer l'anada per les Tines i la tornada per la pista.

TINES DEL BLEDA

TINES DEL TOSQUES

DIPÒSIT DE VINYA

TINES DE L'ESCUDELLETA

TINES DE RICARDO

ALTRES TINES ENCARA NO RECONSTRUÏDES

Tines de la vall de Flequer

Aquesta excursió que discorre per la comarca del Bages comença en l'aparcament de la BV-1124 al km 4,2. Aquesta és una carretera que va del Pont de Vilomara al nucli de Rocafort fins a enllaçar amb la BV-1121 (Navarcles-Talamanca-Matadepera). El més còmode és anar fins a Pont de Vilomara (C-55 o C-16 i després C-55)

Aparcament

Aparcament
TOTAL ATURADES:   2 hores*
DISTÀNCIA TOTAL:   8,3 kms

Sortim de l'aparcament per la pista -no hi ha més- i la seguim. És el sender local SL-C52 marcat amb els colors verd i blanc. Primer trobem un trencall a l'esquerra que va a una explotació d'àrids, no l'agafem. Si que haurem d'anar a la dreta quan trobem una bifurcació que va cap a la riera i cap a la primera de les tines, la del Bleda. Després del primer grup el camí es va fent cada cop més estret i passa a l'altra banda de la riera, on gairebé després de les tines del Tosques passa a a ser un caminet. Trobem el dipòsit de vinya al mig del corriol (on guardàven adobs i sulfats) i seguim fins a divisar les tines de l'Escudelleta. Una estona més i el camí va a petar a la pista que havíem deixat i per la que tornarem. Més endevant trobem les tines d'en Ricardo, just en el punt on la pista es torna a bifucar. Una passar per sobre de la riera (ara seca) i va cap a Rocafort. L'altra camí és el que agafarem i és el que passa pel mas d'en Flequer. Allà acabarem el recorregut i tornem. El dinar el fem a les Tines d'en Ricardo i tot el camí fins a l'aparcament el fem per la pista. Així podrem veure, des de d'alt els grups de tines que hem trepitjat al matí.

*S'ha de tenir en compte que a cada tina ens estem una estona i que aquestes aturades no estan comptades en la fitxa "Horaris i desnivells".