Riera de Martinet
31 de maig de 2014: matinal a Aiguafreda

Alguns amics havien vingut a fer la riera de Martinet (Aiguafreda, Vallès Oriental) feia temps però nosaltres dos (Lluís i Berta) mai. I era una altra bona opció per una sortida ràpida i de mig dia. Doncs en marxa. Barcelona-Aiguafreda, aparcament al final del poble a l'antiga C-17 i a caminar. El camí comença a la font dels Enamorats (encara hi va gent a buscar aigua) La idea és fer una circular, anant pel fons de la riera a l'anada, tornar per Aiguafreda de Dalt. És aquest un indret (desconegut per a nosaltres) on estaven a punt d'acabar la reordenació i rehabilitació de la zona recuperant el sistema hidràulic del segle XVI i on la setmana següent feien una trobada de tot el poble. La resta de l'itinerari el van acabar de condicionar el juliol de 2013.

És un camí agradable on el sender va creuant la riera i on es van veient diferents salts d'igua i racons bastant macos. HI ha diferents plafons informatius on s'explica la flora i la fauna de l'indret.

Inici de la pista a la Font dels Enamorats
Arribem de seguida a la riera

Els diferents salts de la riera. L'aigua estava una mica tèrbola, feia poc que havia plogur força

Aiguafreda de Dalt, fa anys que no hi viu ningú

L'entrada del casalot i l'església i la font on s'agraeix a l'abadessa Emma la construcció de l'església dedicada a Sant Martí

Vota per la riera de Martinet

Per arribar a la font dels Enamorats d'Aiguafreda, inici de la ruta, hem d'agafar la C-17. Si veniu del sud sortiu a la primera indicació del poble i travesseu-lo tot fins que sembli que heu de tornar a entrar a la C-17. Aleshores hi ha el trencall a la font dels Enamorats. Si veniu del nord també heu de sortir a la primera indicació (que no és la mateixa) i de seguida que us trobeu amb l'antiga carretera heu d'aparcar. Ja hi sou.

Font dels Enamorats

Aiguafreda de Dalt

Descans i pica-pica

Font dels Enamorats

TOTAL ATURADES:   15'

Sortim de la font dels Enamorats i seguim la pista. Les primeres indicacions són comunes a Riera de Martinet i a Aiguafreda de Dalt però després ja no. Hem de seguir les de la riera. Després de travessar diversos ponts i salts sortim a una altra pista. A la nostra dreta, i a altra banda de la riera veiem Aiguafreda de Dalt. Seguim la pista fins arribar a la Masia de la Frau, ocupada per un pintor-escultor que té les seves obres exposades a l'exterior.. Travessem de nou la riera i en un parell de pujadetes ens trobem al casalot església.
Per tornar seguirem la pista i passarem per l'ecogranja de Salgot (empresa d'embotits del poble). Després hem d'estar atents als trencalls a la dreta i no passar-nos el que torna a posar riera de Martinet per tornar al punt on hem deixat el cotxe.