Montserrat per Collbató
17 d'abril de 2016: ermita, cova i muntanya

La proposta de la Pilar era fer una volteta per Montserrat i acabar fent un cuscús -és l'únic que ofereix el restaurant Granada de El Bruc- qu ja havien provat en una altra ocasió. L'excursió era curteta, una matinal. A més de la Pilar, el Miquel, el Lluís i la Berta, també van venir alguns amics seus del viatge al Nepa, la Núria, la Montse i .... L'Eduard va anar a fer fotos de trens, la seva passió.
La ruta, que sortia de Collbató, tenia algun altre ingredient. Primer vam anar fins a l'ermita de de la Salut de Collbató. També vam visitar el molí d'oli del poble que fa de museu i, ja enfilats a la muntanya, la cova de les Arnes, una de les moltes que hi ha a Montserrat. Aquests dies l'accés i la Cova del Salnitre estaven tancades per esllavisades a la carretera.

El camí no era complicat però si costarut en alguns moments. Un cop arribats a la pista que puja de Collbató i que va fins el monestir -una bandera pintada a la roca marca el punt més alt al que vam arribar- girem a l'esquerra i comencem a baixar. Primer és pista i després es fa corriol.
Trobem un grup molt nombrós que són de Calafell i que cada any pugen a Montserrat. Fan un tram en autocar i la resta caminant, amb gent de totes les edats.

Primera vista de Montserrat des de Collbató. Al mig, l'ermita de la Salut

Bauma sota l'ermita de la Salut
Arc d'En Bros, una família notable de Collbató

Molí d'Oli de Collbató. Es poden degustar productes de la zona

Cova de les Arnes. Curioses les cadires...

Cova de les Arnes. Té un dipòsit d'aigua dins la cova i un sistema de recollida de l'aigua.

Algun petit tram de grimpada fàcil
S'acaba la pujada. Collbató al fons

Al camí empedrat que porta al monestir
Bon dia, bones vistes

Montserrat en estat pur

Montserrat al final de l'excursió des de la pista de Vinya Nova

Molt bones fotògrafes
Era diumenge, doncs hi havia mercat. I ens vam firar...

Església de Collbató

Collbató-Collbató

Hem d'agafar l'A2, tant si venim de Barcelona com si ho fem de la banda de Lleida. Entre El Bruc i Esparreguera, sortim en direcció a Collbató centre. El cotxe l'aparquem molt a prop de l'ajuntament.

Collbató

Collbató
TOTAL ATURADES:   25'
DISTÀNCIA TOTAL:   5,65 kms

Sortim de l'ajuntament pel carrer de la dreta i passem per sota de l'Arc d'en Bros i pel carrer Amadeu Vives fins el mirador de l'ermita de la Salut. Per carrer de la Salut agafem una pista que ens porta a l'ermita. Desfem el camí i entrem de nou al poble. Pel carrer de Pau Bertran arribem a l'església i al Molí d'Oli, que visitem.
Continuem per Pau Bertran i girem a la dreta al carrer Drecera. I tot amunt. Trobarem un cartell indicador del parc i, més amunt el trencall a la Cova de les Arnes. És fàcil passar-se el desviament -de fet, la mitat del nostre grup se'l va passar- ja que tot i haver un pal indicador, el nom està posat al revès.
Anem i tornem de la cova i seguim amunt per les marques blanques i vermelles del GR. En algun tram el camí s'ha de fer una petita grimpadeta força fàcil. Es puja per la drecera dels Graus. rAixí fins que arribem al camí empedrat -en molts trams- que va cap al monestir de Montserrat.
Nosaltres agafem en sentit contrari per què ja iniciem el camí de tornada. De moment és una pista però en el moment en què fa un gir pronunciat de 180 graus cap a l'esquerra es converteix en corriol. I així és gairebé fins haver fet tot el desnivell. Aleshores es torna a convertir en pista. Només cal seguir-la en sentit Collbató per tornar al poble. De fet, hem baixat pel camí vell de Collbató.