Per Sant Llorenç Savall
22 de maig de 2016: Circular per una carena de cims, Emprius, sense gaire excursionistes

És a prop de Barcelona però no surt a gaires circuits d'excursions del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i la serra de l'Obac, almenys, nosaltres, que fa dècades que surtim a la muntanya, no l'havíem trobat. És una bona matinal que vam completar amb un boníssim entrepà i una merescuda cervesseta al poble de Sant Llorenç, al restaurant Cal Ramon.

La sortida i arribada de la volta és al Marquet de les Roques, casa d'estil modernista que temporalment no es pot visitar. S'hi arriba per un trencall de la carretera que va de Castellar del Vallès a Sant Llorenç Savall.

La volta que vam fer passa per la font de Llor, però heu de tornar a camí principal per no ficar-vos entremig d'esbarzers com ens va passar a nosaltres, la Roca Sereny i el castell de Pera.

Un cop assolida la carena, passeu entremig de grans rocs amb formes i forats tipu montserratí. A l'esquena de la nostra ruta ens queda el Montcau. Veiem grans grups de gent mentre que nosaltres anem pràcticament sols, fins i tot fa gràcia saludar altres excrusionistes.

Marquet de le Roques
Font de Llor

Camí equivocat
Arbres encara cremats
Cap a la Roca Sereny
Vistes superxules de les formacions rocoses que ens envolten

Agulles i pinacles
Ara entremig de les flors

L'altra prota
Dlat del Serreny
Castell de Pera
Ja de tornada però no per la pista

Volta pels Emprius, 875 mts

Us heu de situar a la carretera que va de Castellar del Vallès a Sant Llorenç Savall (la BV-124, tot de curves). Passada l'àrea de les Arenes (dreta) i una urbanització (esquerra) trobem un trencall a l'esquerra amb l'indicador Vall d'Horta, just abans d'un pont per sobre del torrent de la Vall d'Horta. L'agafem i fins al final. Aparquem.

Marquet de les Roques

------
TOTAL ATURADES:   35'
DISTÀNCIA TOTAL:  8,7 kms

Sortim de l'aparcament seguint les indicacions de la Font del Llor. Un cop aquí important tirar enrera per agafar el camí que puja als Emprius, i que conecta amb el camí cap al Montcau. Nosaltres no ho vam fer i vam passar per un munt de corriols i esbarzers que ens van fer pensar que potser no hi arribàvem. Quan s'arriba al coll, cap a la dreta -a l'esquerra aniríeu al Montcau. Ara cal seguir la carena, anireu girant i passant -pujant i baixant- pel Sereny i pel castell de Pera. Baixant del Castell trobareu una pista. La podeu seguir, però nosaltres vam agafar el caminet que surt una mica més endavant a l'esquerra. Al final, quan ja veieu la carretera, passa per una casa de natura i per una nova pista arribareu de nou a l'aparcament.