Circular Redon i Rius
24 de setembre de 2017: ens va faltar el Tort de Rius i el de Mar

Segon dia de la nostra estada (Lluís, Berta i Rut) al poble d'Aneto per aquest pont de la Mercè. Aquesta excursió la fem també amb el Miquel i la Pilar que s'hi van afegir a última hora de dissabte. És una circular que surt de la boca sud del túnel de Viella cap a l'est. Cap a l'oest aniríem cap a la vall del Mulleres.
Entres a la vall i el panorama és el d'un circ, per on es passa? La primera part del camí és planer, després en ziga-zaga va guanyant alçada. Es el camí que segueix l'Alta Ruta dels Pirineus (GR-11) i que pel port de Rius ens portaria fins al refugi de la Restanca (també és una de les entrades a la ruta de Carros de Foc). Nosaltres, a mitja alçada ens desviem a l'esquerra per anar primer a l'estany Redon, on fan estudis científics sobre la vida als llacs de muntanya. Entre el llac Redon i el coll no tots els mapes tenen marcat camí però només cal anar pujant i puja dret, molt dret. Ara bé, el panorama des de dalt és una passada. Cap a l'oest l'estany Redon, el Tuc de Conangles, el de la Comtesa i, més al fons, l'Aneto i la seva gelera (fins que li poguem seguir dient gelera). Cap a l'est, l'estany de Rius i els Tumeneixa (els Bessiberris no es veuen). Un cop a l'estany de Rius, agafem el GR-11 i pel port de Rius comencem a baixar fins als cotxes.

La primera idea era arribar-nos també fins a l'estany Tort de Rius però per l'hora i pel cansament de la Berta ho vam deixat per una altra ocasió.

Vall de Conangles, panorama d'inici de la ruta

Rut, Miquel i Pilar, al fons vall i pic de Mulleres
Safrà de muntanya, poques flors més hi havien

Nosaltres cap al Redon
Rut a la font

Estació científica estany Redon
Mini descanset

Lluís i Berta, amb el coll que hem de pujar

Rut i Berta
Pilar i Berta, ja al coll amb el Redon i l'Aneto

Vam fer milions de fotos amb el Redon i l'Aneto al fons

Lluís amb el Tuc de Sarraera, la Passada deth Nebot -com una bretxa- i el coll de Bargadera a la dreta

Vistes baixant del coll que separa l'estany Redon del de Rius, fantàstiques

Estanyets a la vora del camí

Volta al Redon i a l'estany de Rius

El cotxe el deixem a la carretera N-230 que va de Lleida a la Vall d'Aran i continua cap a França, just a la boca sud del Túnel de Viella, al costat del Refugi de Sant Nicolau. Vigileu de no passar-vos el desvio de l'aparcament ja que us podríeu trobar a dins del túnel que passa a la Vall d'Aran.

DESNIVELL TOTAL

Boca sud Túnel Viella
-----
TOTAL ATURADES:   1:25'

NOTA: Els temps són els que va fer la Berta. La resta del grup ho va fer molt més ràpid.
Sortim de la boca sud del Túnel de Viella camí del port de Rius (cap a l'est) i ens afegim al GR-11 que ve del refugi de Conangles. Anem agafant alçada fins a un punt en què ens trobem una bifurcació a l'esquerra per on no va el GR. L'hem d'agafar. Ens portarà a l'estany Redon (l'altra va al Port de Rius per on tornarem.
Un cop a l'estany, el voregem pel sud i pugem al coll que ens queda a la dreta. Des de dalt, les vistes són esplèndides miris cap a on miris. Baixem per l'altre vessant cap a l'estany de Rius i el voregem cap a la dreta (cap a l'esquerra aniríem cap al refugi de la Restanca) fins a arribar al Port de Rius. I d'aquí, tot cap avall.