Riu Salenques amunt
23 de setembre de 2017: no vam trobar la cascada

Aquesta és una petita excursió que vam fer el dia de pujada d'un cap de setmana de tres dies pel pont de la Mercè de 2017. La idea era pujar per un marge del riu, arribar fins a una cascada i baixar per l'altre marge. Però no vam trobar la cascada per un error d'orientació i dels planos. Tot i així va estar bé, el riu és molt maco i el bosc també. Va ser com un escalfament per l'excursió que havíem de fer l'endemà.
Aquest és l'inici del camí que es fa servir a l'hivern -quan el de l'embassament de Llauset és ple de neu- per pujar al nou refugi de Cap de Llauset.
Acabada la ruta vam anar fins al poble d'Aneto (Osca) i ens vam instal·lar a l'apartament que teníem reservat a l'hostal rural Casa Moliné. A la nit vam venir la Pilar i el Miquel que havíen fet, amb una altra colla, el Bessiberri (allò si que és una excursió de veritat).

Pel barranc de Salenques

El cotxe el deixem a la N-230, després de passar el túnel de Fogà i just abans que la carretera passi per sobre de la desembocadura del barranc de Salenques que ve de l'oest (a l'esquerra si anem en senti Vall d'Aran) al final l'embassament de Baserca o de Senet. Això és carretera amunt de Vilaller, Aneto i Senet i just abans d'arribar al túnel de Viella. Hi ha aparcament gratuït.

DESNIVELL TOTAL

Pantà Baserca
----

TOTAL ATURADES:   35'

Sortim de l'aparcament i un caminet ens indica el camí. Hem de passar per sota de la carretera per situar-nos a l'inici del barranc. Deixem a l'esquerra un altre corriol, el nostres és el GR-11 que hem de seguir fins que trobem un pont per sobre del riu Salenques. El passem i tornem per l'altra banda del riu. L'últim tram de la tornada l'hem de fer per la carretera.