Castellsapera
7 de març de 2020: última sortida abans de coronavirus

Si hagués fet aquesta pàgina l'endemà de l'excursió, no hauria posat el subtítol que heu llegit, però som a 24 de juny i hem passat 3 mesos confinats sense poder sortir gaire de casa. Aquesta va ser l'última sortida abans del confinament pel coronavirus. A prop de casa i a la sempre sorprenent serra de Sant Llorenç del Munt i de l'Obac. Té tans raconents que sempre et queda una roca per pujar o un punt de vista diferent.

El Castellsapera és una formació allargasada que sembla inaccesible però no ho és, tot i que tant la pujada com la baixada és prou dreta com per -en ocasions- haver-te d'ajudar amb les mans. Des del punt més occidental (al primer que s'hi arriba, es veu la resta de l'Obac i Montserrat, des del més oriental, el Montcau i la Mola. Molt macos els dos. El track només arriba al punt més occidental. Per anar a l'altre extrem només cal seguir la carena.

Com en altres ocasions -ens agrada així- vam fer una circular tot i que una part és comuna. La primera part després de la bifurcació va per dins de corriols i petites barranqueres que estaven molt plenes de fulles i branques trencades. Com a interessant, la font de les Cantarelles i un forn de calç (que sempre fan gràcia).

Quan deixes el bosc i comences a veure les formacions rocoses, la cosa canvia. I amb el cel blau que feia aquell dia de primers de març, encara més.

La primera part del camí
Font de les Canarelles

Forn de calç de les Cantarelles, bastant gran

Estem just a sota
Puja recte amb alguna grimpadeta

En un extrem del Castellsapera amb Montserrat al fons

Narcisos
Paredons sud del Castellsapera

Paredons nord: baixarem pel mig
Última visió del Castellsapera

Castellsapera

El cotxe l'hem de deixar a la carretera BV-1221 que va de Terrassa a Talamanca passant pel Coll d'Estenalles. Concretament al quilòmetre 8 a l'alçada del desviament a la casa de Can Barata hi ha una petita zona d'aparcament a la dreta anant cap a Talamanca.

Hem de continuar uns metres per la carretera fins a trobar el desviament a l'esquerra. Estem al Camí Ral del Coll de Daví i el seguim fins al primer desviament. Agafem el camí de la dreta i tornarem pel de d'esquerra.
Les últimes pluges han fet una mica malbé els camins i a vegades no queda clar si has de continuar pel mig del torrent o pel camí.
Arribats a la Font de les Cantarelles hem de tirar una mica enrera i agafar un camí que surt a l'esquerra. Hem de fer el mateix després passar el Forn de Calç de les Cantarelles.
Aquí hi ha una forta pujada que ens deixarà pràcticament als peus del Castellserà.
L'ataquem deixant-lo a la nostra esquerra i perdent una mica d'alçada. Anem seguint les fites que ens portaran roca amunt amb alguns pasos una mica complicats.
Un cop a dalt, podem anar -carenejant- fins a l'altra punta.
Per baixar hem de desfer l'últim tram de la pujada i agafar cap a la dreta entremig de dues impressionants lleixes de roca. La baixada és força dreta, els genolls pateixen.
Un cop abaix seguim cap a l'esquerra, deixem a la dreta el camí pel que hem pujat i ja ens trobem de nou al Camí Ral del Coll de Daví. L'hem de seguir fins a la carretera on tenim el vehicle.