Montseny suau
14 de juny de 2020: la primera després del confinament

Si no ens volíem saltar les restriccions del confinament pel Coronavirus i l'estat d'alarma, era el primer cap de setmana que podiem sortir de la ciutat de Barcelona. I no ens ho vam pensar. Vam anar al límit de la regió sanitària del Barcelonès Nord que era, per l'interior i en una zona prou interessant, el poble de Montseny, és a dir, al sud del Montseny. També podíem haver anar a l'est de Sant Llorenç del Munt i l'Obac o per l'Ordal.

Ens vam aixecar prou d'hora i a les 9:05 ja caminàvem la Silvia, l'Edu, el Lluís i qui us escriu, la Berta. Teniem per davant més de 10 quilòmetres tot i que amb un no gaire desnivell, menys de 400 metres i amb només una pujada forta, la de després de la Central hidroelèctrica.

Feia més de 3 mesos que les nostres caminades es limitaven a Collserola, que, està bé, però és limitat, o a anar fins a la platja de Sant Adrià tot seguint el riu Besòs cap a la desembocadura. En aquest cas, si que fèiem una mica de trampa per què passàvem als termes de Sant Adrià i de Santa Coloma de Gramenet.

Aquesta ruta fa una volta pel riu Tordera i s'enfila després cap al Camping Montseny, al costat de la Masia de Can Cervera, amb bones vistes sobre el Turó de l'Home. Com explico a la descripció de la ruta, vam obviar passar per la part dels Gorgs i de les Piscines del Montseny. És aquesta una caminada que es fa més a l'estiu pq passa per dins de la Tordera, encara que hi pot haver algun altre camí paral·lel.

Després de Can Besa
La Tordera

Una de les baixades al riu
A esmorzar

Travessem la riera
Central Can Riera Moliner

Font Can Riera Moliner
Camping Montseny amb el Turó de l'Home

Estela megalítica Sitja del Llop

Església Sant Julià del Montseny

Circular pel Baix Montseny

Hem d'arribar al poble de Montseny que es troba a la BV-5301. I podem venir des de Santa Maria de Palautordera o bé des de Sant Miquel de Balenya, Seva i El Brull.
Deixem el vehicle a un dels aparcaments que hi ha al poble.

Primer hem de desfer una mica de camí per dins del poble per tornar a la BV-5301 just al punt on hem agafar el desviament al poble.
Travessem la carretera i d'allà mateix surt el camí (GR-5) que va més o menys paral·lel a la carretera. Quan arribem a l'alçada del restaurant de Can Besa (avui tancat) hem d'agafar una pista que li surt a l'esquerra i fer una forta baixada. Després de deixar a l'esquerra el trencall que porta a Can Deumalons, seguim fins al riu Tordera, riu que tindrem a tocar durant bona part del camí.
NO hem passat pel tram dels gorgs pq el riu porta molta aigua i t'hi han de mullar de valent (a l'estiu és zona de picnic).

Passem el pont de la Llavina i el camí s'enfila i se separa de la Tordera. Fins arribar a la Font i a la Central Hidroelèctrica de Can Moliner (WP 07) hem d'estar atents als diferents trencalls que hi ha per no desviar-nos (ja se sap, és muntanya baixa):
. arribem a un encreuament (WP 03), on anem a la dreta i poc mes endavant deixem el GR que va cap a l'esquerra (WP 04), per seguir recte.
. anem ara direcció a Sant Marçal, seguint els indicadors verds de la ruta del “Tourdera”, baixem a la Riera de Sant Marçal (WP 05), retrobem el camí, passem per sobre de Can Melindro i als pocs metres creuem la carretera pel costat del pont de Can Fortià.
. el camí continua per la part contraria i uns dos cents metres mes endavant es bifurca (WP 06), deixem la direcció de Sant Marçal per anar a la dreta, aviat arribem davant d'uns masos, nova bifurcació a la dreta per la que baixem i arribem a la Font i Central Hidroelèctrica de Can Riera Moliner (WP 07).

Creuem el pont i ara ve una forta pujada en ziga-zagues. Quan la pista planeja fa una gran llaçada cap l'est i arribem a un encreuament (WP 08) d'on surt una pista a la dreta (en diagona i la menys fresada) que ens portarà al camping Montseny al costat de la masia de Can Cervera. El travessem o el voregem deixant-lo a la nostra esquerra sortint per l'entrada principal. De seguida trobem una senyalització (WP 09) i l'entrada a un corriol que ens portarà al poble de Montseny.

Abans d'arribar a l'església ens desviem per unes escales a la dreta per pujar fins al mirador on hi ha l'Estela Megalítica de la Sitja del Llop. Només ens quedarà tornar fins a on tenim aparcat el cotxe.