Myrafälle, molt turístic
24 de setembre de 2021: per terres austriaques

És una ruta bastant concurreguda, turística i que s'ha de pagar, almenys per a fer un dels trams. Comença amb un rierol que cau en forma de cascadetes. Tot molt ben posat. Després el camí passa per uns bonics prats i puja fins a un gran bloc de roca, impressionat des de dalt -per les vistes- i des d'abaix -per la verticalitat-. Es troben al municipi de Muggendorf, a l'estat federat de la Baixa Àustria.

La primera part (portes d'accés) és comuna i la segona, circular. A la tornada, si es vol tornar a passar per les cascades, s'ha de tornar a pagar. Però hi ha un camí alternatiu (legal) per no pagar que surt a la caseta d'entrada.

Aquesa és la primera de les dues excursions que vam fer durant la nostra estada a Viena, la Rut, el Lluís i jo.

De viatge amb la furgo de la Rut...
Entrada a Myrafälle

Passarel·les de pujada pel barranc que forma el Myrabach, un afluent del Piesting

Mini embassament
Prats

Pujada al Klettergarten Hausstein i mirador sobre la vall
Ara el veim des d'abaix

Acabem de rodejar-ho
Dipòsits que bombegen l'aigua

Cascades del Myra (Myrafälle)

Des de Viena agafar l'A2 fins a la sortida 38 (Wölesrsdorf) per seguir per la B21 fins a Pernitz. Aquí girar a la dreta per la L4008 (Muggendorfes Strasse) fins a les cascadetes.

Després de deixar el cotxe a l'aparcament i treure l'entrada, deixar a l'esquerra el restaurant i passar el control. Cal seguir les passarel·les fins a les portes de sortida. Aleshores seguir el camí fins arribar a una petita presa (la carretera passa al costat). La passem deixant-la a la nostra dreta i fins arribar, pel bosc, a uns prats molt xulos. D'aquests surt un camí a l'esquerra que puja al Klettergarten Hausstein, un gran rocatxo on hi havia hagut una casa-castell. Bones vistes des de dalt. Baixem pel mateix camí i tornem al prat. Seguim la circular que ens tornarà a les portes giratòries de les cascadetes. Si volem tornar pel mateix camí, S'ha de tornar a pagar, si no, hi ha un camí paral·lel que es pot fer servir per arribar abaix.