Els Arcs dels Atanços
29 de juny de 2021: Una maravella a Castell de Castells, Alacant

Petita excursió que et porta a un paratge excepcional. Dos arcs junts modelats per la força de l'aigua i del vent. Són al municipi de Castell de Castells, a Alacant. Hi ha una ruta senyalitzada (PR-CV 151) de poc més de 7 quilòmetres. És una circular amb 3 extensions d'anada i tornada (Peña Escoda, Els Arcs i l'Aljub del Xorquet). La de Peña Escoda la vam començar a fer però era baixada i no tenia sentit, les vistes serien les mateixes. La dels Arcs si que la vam fer, i preciosa. I vam passar d'anar a l'Aljub. Vam fer la ruta en sentit contrari a les agulles del rellotge. El que no ens va agradar és que bona part de la tornada s'ha de fer per la carretera que puja a la Font dels Teixos, on hi ha un refugi.

Només els veus si saps on són

Haguéssim fet mil fotografies

Una altra visió dels Arcs
Casa amb la Serra de l'Aixortà al fons.
A l'altra banda està Guadalest i el seu castell

Els Arcs dels Atanços, a Castell de Castells

És el Pla d'Aialt, a la zona dels Corrals de Somo, sobre el quilòmetre 7 de la carretera CV-752 entre Castell de Castells i Tàrbena, a Alacant.
Si veniu de Tàrbena, és un camí de terra que hi ha a ma esquerra amb un panell indicador i espai per deixar els vehicles.

Sortim a la carretera i anem uns metres cap a Castell de Castells per agafar de seguida un trencall a ma esquerra, encimentat que passa per diverses cases. Acabades les cases, si volem anar a la Peña Escoda seguiu rectes en el pal indicador. Si no, gireu a l'esquerra cap a on posa Pla d'Aialt 3,1 kms (no indica res dels Arcs).
Nosaltres vam anar una mica cap a la Peña Escoda però al veure que baixava tant, vam tirar enrera.
De la pista, uns 800 metres més enllà, surt un camí a la dreta (ara sí, indicat amb Els Arcs). Només l'hem de seguir fins als Arcs. El caminet és estret. Arriba un moment en què t'indiquen que agafis el corriol de l'esquerra. Es torna pel de la dreta.
Tornem a la pista i la seguim cap a la dreta. Trobarem una carretera (la que puja a la Font i al Refugi dels Teixos. Girem a l'esquerra. Trobarem també, a la dreta, el trencall a l'Aljub del Jorquet (nosaltres no hi vam anar). A l'arribar a una casa en construcció, hem de girar a la dreta. Aquí s'acaba la carretera i per pista s'arriba al Pla d'Aialt on tenim el cotxe.