Fonts de la Llei i la Cabra
6 de març de 2021: han netejat l'entorn de la font de la Cabra

Primera sortida de pandèmia amb el grupet dels viatges. L'any passat no vam poder anar a Nàpols i el del 2021 és més aviat incert. Així que quedem per a fer una passejada per Collserola ja que no podem sortir de la comarca per la Covid. Tenim dos requisits, que no sigui forta i que no quedem massa d'hora. La Pilar se n'encarrega de buscar-ne una que compleixi amb els requisits. I cap allà que hi anem la Marisa, la Rosa M. Genestar, la Pilar i jo mateixa.

Quedem al metro de Montbau per a fer una circular que puja per l'ermita de Sant Cebrià i Santa Justina (està adosada a una casa i, per tant, hem d'entrar a dins del recinte), passa al costat de la finca de mandarines ecològiques de Can Carlets, i puja fins a la Font de la Llet (bastant deixada). Ja de tornada passem per la Font de la Cabra (han netejat per què la Pilar havia estat fa poc i no s'hi podia arribar de tanta vegetació que hi havia). Aquí a la font de la Cabra ens crida l'atenció un arbust amb flors blanques i uns fruits especials: És l'Araujia sericifera o Falso miraguano. També es fan servir els pels interiors per a fer coixins. Veieu les fotos del fruit més avall.

Intentem acostar-nos al Mirador de Montbau però parem abans i fem marxa enrera per tornar per una pista ample fins al punt de sortida. Encara ens dona temps a fer un vermutet a Horta.

Trobem alguns espàrrecs i una orquídia al costat de l'escola Baloo i de l'escola bressol l'Harmonia.

Orquídia Mosques grosses
Sant Cebrià i Santa Justina

La pIlar informa uns nois perduts
Les excursionsites a la casa adosada a l'ermita

El safareig
Can Carlets i la finca de les mandarines

La Font de la Llet

És el fruit de l'Araujia sericifera o Falso miraguano. També es fan servir els pels interiors per a fer coixins

Font de la Cabra
Espàrrec, vam trobar 6

Tram final de la ruta amb molts arbres caiguts

Collserola: Fonts de la Llet i la Cabra

EN COTXE/TRANSPORT PÚBLIC:
Punt de trobada: metro de Montbau (L3, la verda)

Aneu sentit plaça Karl Marx fins al carrer de la Poesia i pugeu fins que s'acaben les cases i on hi ha l'inici i final del V21. Seguiu amunt i deixeu a la vostra dreta l'escola Baloo. Un cop la passeu seguiu amunt i al primer trencall -hi ha un cartell indicador- gireu a la dreta; tornarem per l'altre.
El camí -ample- puja suau fins a la casa-ermita. Hem de passar pel mig del que abans hi era, almenys, un bar, tancat fa anys.
Seguim ara per un corriol i a la nostra dreta veiem la finca de les mandarines ecològiques. Ara el pendent és una mica més pronunciat fins arribar a la font de la Llet en una curva cap a l'esquerra. Seguim amunt fins a trobar un trencall que encara puja més (NO l'agafem, porta a la carretera de les Aigües).
Nosaltres comencem a baixar fins a trobar una pista, la que va al mirador de Montbau. En aquesta curva està la font de la Cabra.
Agafem la pista cap a la dreta uns metres i descansem una estona. Tornem enrera i seguim la pista deixant a la nostra esquerra la font de la Cabra fins arribar de nou a l'escola Baloo i d'aquí al metro de Montbau.

Desnivell acumulat:

Font de la Cabra
Pica-pica i descans
Metro Montbau

Aquí comptem tot el temps que estem aturats, no només el que surt explícitament a la fitxa.