Amb flors

Ruivo, el cim de Madeira
19 de juny de 2023: des de l'Achada de ..... (camí curt)

Primera de les 3 excursions llargues que hem fet a Madeira en aquesta gairebé setmana de vacances del juny de 2023. El Ruivo és el pic més alt de Madeira, tot i que no arriba als 2.000 metres. Hi ha diverses manera d'accedir-hi i nosaltres optem per la més senzilla, també la que té més gent. Es pot arribar des de l'Encumenada, des de el pic Areeiro o des de l'Achada do Teixeira que és des d'on vam pujar nosaltres.

Les Achades son plans formats per l'erupcions volcàniques. En aquest hi ha un aparcament -gratuït- que ja era bastant ple a quarts de 10 del matí, cotxes particulars, algun minibús i taxis.

El camí, no té cap mena de pérdua, tot recte amunt. Hi ha alguns trencalls però estan ben senyalitzats i són en baixada. Tota la ruta està empedrada (no calia). Al volant de 3/4 parts del camí, més o menys fins a trobar el camí que ve de l'Areeiro, la pujada és bantant suau, amb algunes casetes per a descansar i fins i tot una zona amb taules i bancs. Però l'últim quilòmetres és una pujada molt dreta, especialment els últims centenars de metres. Amb tot, el paisatge val molt la pena. Això si, cap a les 12, o abans, comença a pujar la boira. De fet, no vam veure res durant pràcticament tota la nostra baixada, i continuava pujant gent.

Achada do Teixeira i camí al Ruivo
Cresta entre el Areeiro i el Ruivo. Es veu el camí que va per sota

Caseta de descans amb taules i vistes fins el mar
Camí empedrat, polit i net
Vistes cap a Santana
Els pocs arbres, secs. La resta arbustos

Amb la cresta
Ja veiem el Ruivo
Vista del camí i del barranc que baixa a Ribeir0 Frio. A la dreta cap al Areeiro

Punt d'unió entre amb el camí que ve de l'Areeiro
Paret volcànica
Ja som al cim

Camí de pujada i bar
Vistes cap a Curral das Freiras

Pic Ruivo, 1.857 mts

S'ha d'arribar a Santana, al NE de l'illa. Si estàs al nord ves per la carretera que recorre tot el nord (ER101). Si estàs al sud, agafa la VR101 (autovia) fins a Machico i aquí et desvies per la VE5 fins a Santana. Després, segueixes les indicacions de Pico Ruivo o Achada do Teixeira fins a l'aparcament.

Del mateix aparcament, surt un camí empedrat que no s'ha de deixar en cap moment. Tot amunt, fins al cim.