Una gran bicicletada
19-20 maig de 2007: interessant ruta entre la Segarra i l'Urgell

Penso que poques vegades hem preparat una sortida tant com aquesta. Estava fixada des del dia en què ens van donar el calendari dels partits de bàsquet de la Marta i la Cèlia. El 19 de maig descansaven i era un bon cap de setmana per fer la ruta de bici de dos dies que havíem decidit fer a la tornada de la via verda de la Garrotxa el novembre de l'any passat. No es podia deixar res a l'atzar: l'equipatge havia de ser suficient però mínim ja que l'havíem de portar els dos dies a sobre de la bici o a l'esquena, al tren no havíem de tenir cap problema amb les bicis -i érem 14 persones-, les visites havien de ser a l'hora que passàvem per aquell castell, la casa de dormir gairebé al mig de la ruta i, la ruta, totalmente passada al GPS per no perdre'ns -la zona està superplena de pistes i camins que van als camps de conreu-.

La Segarra, al maig, des de Montfalcó-Murallat

I hem de dir que tot va funcionar i que la valoració final va ser supersatisfactòria. El tren va arribar a l'hora -tant a l'anada com a la tornada-, els interventors no ens van posar problemes per les bicis, no ens vam perdre ni una sola vegada -totes les cruïlles i camins estaven perfectament assenyalades al track i coincidien amb la realitat-, al Bar de Nord de Cervera -al costat de l'estació de la Renfe- ens van atendre maravellosament, la visita al castell de les Pallargues ens va agradar molt -la noia ens va haver d'esperar quasi una hora-, la casa rural de Cal Guim -Tel. 973 25 10 76 . 625 33 11 78- era superxula i el dinar molt bó -llàstima que només vam estar una nit-, el paisatge molt verd, el restaurant que ens havien recomanat a Bellpuig molt bé -El Caliu, 973 32 06 25- per la relació qualitat-preu.

Amb tot, la ruta no va estar exempta d'incidències: la Marta va caure de la bici i es va fer unes bones rascades, ens va ploure -i a estones fort-, vam punxar 3 vegades -una d'elles plovent-, quasi se'ns fa de nit després de visitar el castell de les Pallargues, ens vam quedar sense aigua el segon dia de la calor que feia.

Hem de dir que, potser per ignorància, el paisatge de la Segarra ens va encantar. És veritat que era l'època escollida la que va ajudar a que ens agradés tant. Feia poc que havia plogut, i bastant, a la zona; els camps de cereals estaven totalment verds, i les espigues altes. No ens ho esperàvem, tot i que era previsible. La tranquil·litat la zona (tant de la Segarra com de l'Urgell) imponent, quasi excessiva, a molts pobles no vam trobar ningú.

A grans trets la ruta que vam fer va ser aquesta:
PRIMER DIA: 44 kms. Barcelona-Sant Guim de Freixenet (en tren)-Montfalcó-Murallat-Cervera-Castell de Montcortés-Les Pallargues-Ossó de Sió-Casa rural Cal Guim.
SEGON DIA: 28 kms. Casa rural de Cal Guim-Canal d'Urgell-Poblat Ibèric del Molí d'Espígol-Anglesola-Bellpuig. Havíem previst passar també per Agramunt però vam considerar que per al segon dia seria massa i vam tallar pel dret.

Tota la ruta la teniu en aquest fitxer per poder-la passar al GPS o adaptar-la a les vostres necessitats. Nosaltres vam dissenyar la ruta a partir de les rutes del Consell Comarcal de la Segarra i de les fitxes d'itineraris al voltant del Canal d'Urgell. Després va venir la feina més precisa del Lluís que va marcar tota la ruta sobre el mapa topogràfic i sobre el de terreny real (Catalunya Orto o Google Earth) per poder-la gravar al GPS. És una sortida gairebé sense desnivells. Sí que és forta la pujada a Montfalcó-Murallat -recomanable però que es pot evitar- i alguns altres petits trams que els que no podíem vam fer a peu sense més problemes.

Per veure la ruta en fotos, clicleu aquí.