Al Pedró, buscant la neu
2 de gener del 2007: la primera de l'any amb molt fred

Estic segura que les nenes pensaven que lo de pujar el Pedró no anava de veritat. Però sempre havíem dit que no esquiaríem tots els dies quan per Cap d'any anéssim a Port del Compte. I ho vam complir. És una sortida que, des de la primavera a la tardor, es pot fer perfectament amb nens a partir de 5 anys.

A mida que anem pujant, les nenes es van fent a la idea que no hi ha res a fer, que han de tirar amunt.
Quan deixem la pista comença la neu i a la nostra esquena s'alça imponent el Pedraforca. El veiem des de la vessant de Gòssol, no tant coneguda.
Aquí, al coll on arriben els telesquis de la zona d'Estivella (tancada) comença el vent i el fred que es va intensificant fins arribar al cim de la Tossa Pelada. A dalt ens adonem que no és el Pedró, així que decidim continuar cap al nostre objectiu, i a les 4 nenes els senta molt malament.

Si no fos perquè realment fa fred, podríem anar cantant el cara al vent de Raimon. No hem trobat a ningú en tota l'excursió. I a les fotos, el paisatge encara sembla més lunar que quan hi eres allà.

Al cim del Pedró no fem ni la foto de grup. Ens hem de conformar amb parcials. La vista és molt maca, tot el Pirineu al nostre abast.

Tossa Pelada i Pedró de les 4 Batlles

L'itinerari seria: Barcelona-Manresa-Solsona-Coll de Jou o Sant Llorenç de Morunys-Estació d'esquí de Port del Compte-Aparcament Clot de la Vall a la zona d'Estivella. Aquí deixem el cotxe.

Agafem la pista que surt a la dreta d'un telecadira en desús al Clot de la Vall. Hi ha dues, la de sota que porta a un refugi, no, l'altra. La pista puja molt a poc a poc. A 1 hora de camí molt tranquil i en un gran revolt que s'endinsa sota el cim de l'Estivella, girem a la dreta. Primer sobre el que sembla també una pista i després més aviat camp a través. Arribem en 30-35' a un dels sectors de l'estació d'esquí de Port del Comte, concretament on acaba el telesquí de debutants Pla de l'Orri. Seguim pel que a l'hivern és una pista d'esquí i passem per sota del telecadira l'Estivella en direcció nordoest. Davant nostre hi ha la Tossa Pelada. Arribem pel coll de la dreta i vigilant no caure en els forats (ara amb neu) que trobem pel camí (45' més). Cap al Pedró de les Quatre Batlles (2.383 mts) cal anar en direcció sud. Veiem l'estació d'esquí i al fons Montserrat. Arribem en 30', no per la distància sinó perquè la neu està glaçada i cal vigilar. Del Pedró seguim en direcció sud muntanya avall fins a trobar el torrent (45' + 15' per un pica-pica) que ens portará de nou al Clot de la Vall. Arribem als cotxes 30' més tard després d'encantar-nos amb les formes del gel de la bassa per fer neu artificial.