Els avencs de la Febró
6 de juliol de 2011: Espectacular i no gaire conegut

Els avencs són esquerdes espectaculars d'uns 5 metres d'amplada, 300 metres de llargada i fins a 40 metres de profunditat en alguns punts. Al principi tenen poca profunditat i molta vegetació, però si els anem seguint anirem descendint i la vegetació anirà desapareixent.
La família Llorca Cota, amb el Sergi, 6 anys, el Martí, de 2 anys, la Marta, més grandeta, i el Daniel, més grandet. vem decidir explorar-los. Anant una mica amb precaució, ja que el terra estava humit i hi ha una mica de baixada en alguns trams, vem poder arribar fins al final. Encara que la temperatura fora era força agradable, dins els avencs es nota la fresqueta. . .
Els avencs són força espectaculars. El fet d'anar poc a poc descendint per un camí estret, envoltat per parets cada vegada més altes, veient des d'abaix els raigs de llum que arriben fins abaix, dona la sensació d'estar en un lloc especial. Anem fins el final, on hi ha un grup de roques força gran caigudes. És l'únic lloc on arriba el sol clarament, i la temperatura puja una mica. Allí mengem el que portem. El Dani primer, i la Marta després pugem per una petita ferrada (15 metres) que ens permet arribar fins a la sortida dels Avencs, sort que portàvem l'equip de ferrades.
Al cap d'una estona tornem al cotxe. Triguem prop de mitja hora.

I ara, les fotos que us animaran a anar als Avencs de la Febró

Daniel Llorca

No cal dir-ho, l'entrada

Formació geològica espectacular

Ja som al fons, si és moll, el terra rellisca

L'alçada és considerable

Divertit, ho és

Petits entrebancs fan l'avenc entretingut

Ens acostem al final

I al final, trobem una petita ferrada

Avencs de la Febró

Millor venir des de Prades i agafant el tram més llarg però amb millor carretera, ja que hi ha força curves i els nens poden mareixar-se.
Aproximació: Per la carretera T-704, passat el desviament del poble abandonat de la Mussara, en direcció a la Febró, deixem el cotxe al pla de la Mata, km 22, veureu allí mateix els pals indicadors dels Avencs.

Pla de la Mata
Inici avencs
Passejada, fotos i jocs
Pla de la Mata

Agafem la pista que puja en direcció al nord-oest fins a una cruïlla de camins important (15 minuts). Seguim recte i al cap de poc veurem (a la dreta) un cartell gran (ara no recordo ho que hi posava) caigut, des d'allí surt un corriol (a la dreta), el seguim i en cinc minuts arribarem als avencs. Quan arribem els haurem de seguir a la dreta fins arribar a un lloc on fàcilment podem entrar-hi.Si ens passem el corriol i veiem que la pista comença a baixar malament, voldrà dir que ens hem passat. Des de la cruïlla de camins, recte, fins el corriol que surt a la dreta no deu haver més de cinc minuts.