La ferrada d'Encamp
25 de juny de 2011: fàcil, amb ponts, desgrimpades..., i aèria

Bona ferrada d'iniciació. Així la qualifiquen les webs especialitzades i jo també ho crec. És fàcileta. Tot i així els nens necessiten força control en el moment d'entrar als ponts, dels franqueigos i en el de les desgrimpades, sobre tot si no són massa alts.

Dit això, és una de les ferrades més fàcils i curtes d'Andorra. És molt aèria, si, però gens extraplomada i això dóna molta confiança mentre puges. Es pot fer perfectament en una mica més d'una horeta més l'aproximació, que no és gens llarga. Com diuen algunes ressenyes, potser el més complicat és arribar al peu de la via.

Vertical inici de via, s'han de fer dues passes sense assegurar

Esperen amb tranquil·litat

La Marta, una mica apurada per entrar al pont

La Marta al pont, cap por
La Berta, rodejant l'arbre

La Berta passa el primer pont

La Marta desgrimpant per arribar al segon pont

Ferrada Cortals d'Encamp

Hem de fer cap a Andorra i a Encamp (CG-2) i en la rotonda del Funicamp anar en direcció est per la carretera del Cortals. S'ha d'arribar més o menys cap a l'estació intermitja del Funicamp o d'altra banda, s'acaba la carretera. Aleshores es presenten diverses opcions:
. Deixar el cotxe davant del Funicamp on hi ha un rocòdrom. Aleshores baixar, passar el riu per un pont tibetà i pujar a l'altra banda de la muntanya fins a l'inici de la via .
. Intentar anar en vehicle fins a la pista d'on surt el corriol que puja a la via. Aquesta pista s'agafa en una àrea recreativa situada abans de pasar el pont sobre el riu d'Ensagents. La pista però té alguns trams que només permeten el pas de vehicles tot terreny i alts.
. També es pot deixar el vehicle a l'àrea recreativa o als marges de la carretera i pujar fins a la pista. Aquesta pista porta (hi ha indicacions) a l'estany d'Ensangents i a l'Alt del Griu.

Pista del Griu, caseta aigües
Inici de la via ferrada
1er pont tibetà
Inici desgrimpada
Final via ferrada
Pista del Griu, caseta aigües
TOTAL ATURADES:     35'

Ens hem de situar a la pista que porta a l'estany d'Ensangent i a l'Alt del Griu, però no gaire estona. A la dreta veiem l'estació intermitja del Funicamp i a la dreta una barrera rocosa -és aquesta- A l'esquerra de la barrera segons la mirem, una mena de vall que puja.
Hem de seguir la pista fins a una caseta d'aigües després d'un cartell indicador de la ruta per la vall. Aquesta caseta està al costat d'un rierol que baixa de la barrera rocosa. Ni a la pista ni a l'inici de la pujada no n'hi ha cap indicació de la via ferrada. Uns metres més amunt comencem a trobar fites i pintades a la roca: una V i una F enganxades de color verd.
El corriol s'enfila i hem d'estar al cas de no passar-nos el trencall a la dreta que ens portarà a l'inici de la via.
Per a la via pròpiament dita us passo la ressenya de DEANDAR. No la milloraria.